ORGASME EN ROCA A LA VIA D'EN PITU

Inici del pas clau de la segona tirada.
El meu company de cordada, en Lluís Olòndriz, diu que fent l'amor ens consta passar de 30 minuts d'activitat intensa. En canvi avui, escalant als Graus de Montserrat hem estat poder 3 hores de plaer i encara haguéssim continuant fruint.
Teníem un pla A, però mirant els fulls de ressenyes hem trobat la Via d'en Pitu que ha passat de pla B a plan A. I canviar sempre suposa un risc però avui l'hem encertat. 4 llargs, curts, però diferents i variats - Montserrat de vegades té llargs massa iguals -al nostre grau (V - V+ amb acerables A0). Si es vol fer a lo manolo et surt algun 6a+.

No sé si és una via difícil de trobar però nosaltres hem anat directes com un tret. En sortir de Collbató hem mirat la paret, hem perdut un minut i hem vist clar per on anava la via. Ens ha ajudat la foto de la ressenya del Joan Asin.
La via comença en una canal. Quan estem al peu de la via veiem a l'altre costat una agullota descomposta que ens confirma que estem on volem estar. Hi ha una línia de parabolts que van a la dreta i estan pintats de marró que semblen d'escalada esportiva que ens acompanyaran fins pràcticament la segona tirada.
1ra tirada ( IV - 3 parabolts - 17 m): La via comença amb uns marcats forats a la paret al costat d'un arbust (IV) i pugem per una placa. Moltes ressenyes posen que hi ha 5 xapes però nosaltres només em van trobar 3 (i no calen més) i això ens va despistar. Potser hi ha algun pas de IV+.
Tantejant el pas clau del segon llarg.
2n tirada (V- - Ae/V+ - V/A0 - 5 parabolts - 20 metres): Damunt nostre hi ha un extraplom que esdevindrà el pas clau de la via protegit per 3 assegurances. Sortim amb una certa tendència a la dreta, fi (V-) fins situar-nos al peu de la panxa, en lliure diuen que és 6a+. Un estrep pot anar molt bé per passar aquest obstacle molt ben assegurat (Ae/V+) en A0 no s'arriba a la darrera de les tres xapes i cal posar alguna cosa més que els cinc sentits. Damunt hi ha un nou ressalt que superem per una fissura on cal encastar la mà esquerra dins  i pujar peus (A0/V).
Anem caminant per la dreta uns 20 metres fins retrobar la paret.
Tercer llarg.
3ra tirada (V+/A0 - IV+ - IV - 5 parabolts - 20 metres): Ens trobem amb un mur llis que podria ser un 6a, però podem pujar per l'esquerra un metre i arribem a la primera xapa i assegurar el pas (això no és fer trampa sinó evitar fer-se mal). Arribem a un forat i sortim per la dreta (IV+) fins una còmoda reunió que ens impedeix veure el tram inferior del proper llarg.
4ta tirada: Sortida de la via.
4ta tirada (V- - IV - IV+ - 4 parabolts - 20 metres): Ens atansem a la paret, el primer pas és delicat (V-) però podem anar per la dreta. Arribem a un replà, a l'esquerra, i pugem (IV). La sortida de la paret és una mica més compromesa (IV+) i cal sortir cap a la dreta.
Cal muntar 2 rapels: 1r (tirades 4t i 3ra) d'uns 40 metres i un 2n (tirades 2na i 1ra) que no passa de 25 metres. Totes les reunions estan equipades per rapelar encara que només hi ha una argolla i les xapes estan ajuntades amb un vell cordino, home per poc no calia quedar malament i posar dues anelles. Ens situem a peu de via.
Primers passos a la via.
Inici tercer llarg
Hem d'anar al centre de la vila de Collbató i prendre el carrer de Muntanya, passant per la vora dels bombers. Dalt prenem el carrer de la Drecera i aparquem. Alerta que hi ha una zona de prohibit aparcar i es veu que els veïns són molt recelosos i els mossos multen amb relativa facilitat.

Sortim per carrer del Graus, encimentat i costerut, ens durà prop d'un dipòsit; una mica més enllà hem de buscar la via a la paret que està a l'esquerra de la nostra panoràmica. Un cop ho tinguem clar és qüestió de cercar el senderó que millor s'encara cap a la nostra fita... la veritat és que hi ha un fotimer de corriols. En alguns blogs van pel camí carreter de l'esquerra (per on vam anar a l'anada) però a la baixada vam tornar pel camí recta amunt amb una certa tendència a l'esquerra. Vam passar per una antiga cabana enrunada i amunt (18 minuts) fins arribar a una canal - senderó evident - i llavors pita amunt (2 minuts), fins deixar a la dreta un agullota descomposta.
Primer ràpel.

Dificultat: V - Ae (algun pas es pot superar en A0)
Material: 5 cintes exprés, un estrep i reunions.
Roca: Conglomerada. Molt bona.
Via oberta per J. Abril, M. Collado, R. Majo, E. Sales, ,J. Moragues i G. Llavador al març de 2008.