EL DARRER RAIG DE LLUM: PENYAL DE SANT LLORENÇ

Lagartija Nick
Des de la carretera

Guia Escaladas en la Noguera
El dia s'escurça i la colla del dimecres tenim poques hores de llum. Decidim anar a fer el Penyal de sant Llorenç. Resulta una alternativa ideal per complementar alguna altra escalada de la zona o sols anar a fer una estona d'esportiva com vam fer nosaltres. Ens va causar molt bones sensacions.
Té un aire d'escalada clàssica encara que com són vies curtes i equipades són vies d'esportiva.
On està el Penyal de Sant Llorenç? - us preguntareu - doncs entre la paret de l'Os i la paret del Pont de Sant Llorenç de Montgai. És visible des de la carretera.

Via Normal
Descripció de les vies:
Via Normal (V/V+  - 25 metres - 4 parabols i un clau): Un parabol indica l'inici de la via. Comencem per una aresta que ens uneix a la paret. Pugem pel centre de l'agulla deixant a la dreta una balma corcada. Superem un parell de passos en bavaresa, un altre pas de decisió i ja estem en un arbre cimal on hi ha una anella per descendir.
Lagartija Nick
Via Lagartija Nick (6a - 25 metres - 5 parabols): Baixem una mica a l'esquerra i trobem un parabol que indica l'inici de la via. Hi ha un tram extraplomat que pugem per una fissura. Dalt ja escalem una placa mantinguda fins a l'arbre cimal. Seguem honrats, jo no la vaig fer però vaig veure com els companys esgarrapaven els peus de gat per la paret.
Via Taco Loco: Puja per l'esperó de la dreta, sembla molt aèria però no vam tenir temps per fer-la. Un altre dia la farem. Fa molt bona pinta.
Prenem la carretera de Sant Llorenç de Montgai a Camarasa.  Passat el km 10 trobem un pont sobre el barranc Salat o Congost dels Ullals de Sant Llorenç. Aparquem abans de creuar-lo.

Passem el pont i agafem un corriol que hi ha a mà esquerra. Aviat baixem al barranc que travessem. Tirem uns metres a l'esquerra i trobem un nou corriol que s'enfila amunt fins al peu del Penyal. Anem per una carena penjada sobre dos barrancades (3 minuts).

Dificultat: Via Lagartija Nick 6a - Via Normal V/V+ (si te alguna cosa de V+ és molt portador).

Desnivell:  25 metres.
Temps d'aproximació: 3 minuts
Temps de descens: 3 minuts
Grau d'exposició: Baixa

Orientació. Sud. Segurament arriben els darrers raigs de Sant Llorenç
Roca calcària, molt bona.
Via equipada, tipus esportiva.
Material: 5 cintes.
La via Normal va ser oberta el 17 d'octubre de 1971 per Jordi Vidal, V. Martín, Jordi Gàzquez i J. Oromí. Els burils vells permetien fer els trams més compromesos en artificial.

La via Lagartija Nick va ser oberta el 4 d'abril de 1995 per Jordi Marmolejo i Pep Godoy.