SECTOR ESPORTIU: SOTA CILINDRE

Ja us vaig parlar del sector que hi ha damunt de l'aparcament de la Formiguera (Sant Llorenç de Montgai). Sobre hi ha les parets del Cilindre. Doncs havia un petit mur - amb alguna via ja equipada - però la Colla del dimecres hem equipat/ampliat més el sector afegint tres vies més. L'interès que té el sector d'esportiva és que és l'únic amb baixa dificultat i proper al cotxe de Sant Llorenç.
Descripció:
Observar la ressenya. Està feta des de l'aparcament de la Formiguera. Mireu el ressalt que hi ha sota de la paret del Cilindre. A la paret de tons més grisos clars és on heu de pujar en menys de 5 minuts, seguint el sender que puja a la Via Vidal - Farreny.
Hi ha cinc vies de parabolts.
(1) Variant entrada (V+ - 5 metres -  2 parabolts): És la que està més a la dreta i enllaça amb la (2). Puja per una fisura. Si es vol dalt també es pot sortir per la dreta cercant la dificultats.
(2) Esperó (V - 15 metres - 6 parabolts): Puja per una mena diedre. Dalt gira a la dreta. Reunió en dos parabolts sense anella. Es pot baixar caminant pel costat si es vol com totes les vies.
(3) La del mig (IV+ - 15 metres - 5 parabolts): Pugem per un diedre fins arribar a un pas on cal fer un parell de passos en bavaresa. Dalt ja només us queda un pas d'adherència.
(4) La de l'esquerra (IV+ - 12 metres - 5 parabolts): Pugem per una placa agradable. Al costat d'un arbustre les preses semblen haver desaparegut. Us caldrà estirar de valent doncs a dalt hi ha molt bon canto.
(5) Placa (6a - 10 metres - pendent, un parabolt): És la que està més a l'esquerra i es puja per una placa molt evident. De moment només hem posat un parabolt a l'inici de la via pensem que caldrà posar-ne dos més. Si vas per la dreta resulta més fàcil.
Orientació: Sud-oest (ideal per fruir del sol). Segurament és dels darrers llocs de Sant Llorenç on toca el sol.
Roca: Calcària, molt bona.
En aquest sector els militars van obrir algunes vies per fer practiques. Encara es poden veure en la paret algunes marques grogues i algun buril.
També en la via de la Placa es pot veure una vella instal·lació que el Grup de Salvament de Muntanya (GSM) per allà els anys vuitanta van fer practiques.