PER RELAX PIRINENC: FELIPE, EL HERMOSO

Segon llarg
Perdoneu però quin nom de via més lleig!! Ara a la via tampoc cal demanar-li gaire cosa. És un divertiment que hi ha a la zona d'escalada de Cerler - Ampriu. A primera hora vam fer la No te tires que hay cristales i com ens quedava una estona vam decidir anar a fer aquesta altra. Ens ho vam passar bé pujant però sense patir pel grau i ben protegida.
Està damunt de la zona d'escalada esportiva de la Palestra però aquesta té l'encant de tenir 3 llargs.

1ra tirada (IV - 20 metres - 4 parabolts): Superem per la dreta la zona d'escalada esportiva i a uns 15 metres amunt trobem una altra línia de parabolts que seguim. No presenta gaire dificultat. Els parabolts ens indiquen per on va la via.
2na tirada (IV+ - 40 metres - 10 parabolts): Anem uns 15 metres per una feixa a la dreta i en un revolt a l'esquerra trobem la placa parabolada. Des d'avall sembla molt fàcil però enganya una mica perquè les preses estan invertides i es veu molt bé però quan estàs en el "fregado" no en veus de bones. De totes maneres no ens enganyem la dificultat màxima és IV+ i amb molts parabolts que protegeixen els passos més compromesos. A la part de dalt es va estrenyen la placa. La reunió està darrera d'un arbre a la dreta.
Inici de la via
3ra tirada (III - IV+ - III - 50 metres - 7 parabolts): Sortim per l'esquerra per anar a buscar una aresta (III), sembla que estiguem fent una cresta pirinenca. Arribem a un ressalt amb un pi a la vora (IV+) i tornem un altre cop a pujar per una aresta (III).
Com les reunions estan equipades per rapelar vam baixar per la via. Uns companys van baixar per la part de davant anant a parar a una feixa on havia un cable que els va dur al començament de la segona tirada d'on es baixa ja caminant.
Vam fer un ràpel de 50 metres i un de 40 metres.
Baixem a buscar la zona d'escalada esportiva de las Palestras i tornem pel camí d'anada (20 minuts)

Prenem la carretera a les pistes d'esquí. Passat el km 8 de l' A-2617 hi ha l'aparcament a l'esquerra, abans de travessar un torrent de l'Ampriu.

Travessem el torrent de l'Ampriu i pugem per un corriol al costat del riu fins arribar a un altre pont on
travessem de nou el rierol, sortim a un pla i davant - mig amagats pels pins - tenim la paret de las Palestras.

Dificultat:  IV+
Grau d'exposició: Molt baix.

Material: 10 cintes exprés,  i reunions.
Roca: Granit, hi ha algun tram herbòs.

Orientació: Nord-oest
Valoració: No és una via per fer sola però pot servir per complementar alguna altra de la zona.
Via oberta per JM Arizon i Luís Alfonso l'any 2008.