SOLS FRUIR A L'AGULLA DE L'ANEC

(Un darrer canvi de pla fa que em quedi el dissabte lliure. Casualment la Diana em pregunta si vaig a escalar i li responc que no ho tenia pensat però finalment, si. s'anima d'anar amb un avi, si. On anem? A Montserrat. Com no hem escalat mai junts li proposo una via fàcil. La veritat és que se li quedarà curta ja que té molt més nivell. Ara ha estat un pla perfecte).
L'escalada a l'agulla de l'Ànec no és una via que passi al catàleg de les vostres grans vies però si que és una escalada-excursió prou interessant. Patiment zero. Personalment em quedo ben satisfet. Quan estem a peu de paret ens hi trobem una cordada que ens permet fer fotos més complertes de la via.

1a tirada (II - III - II - 40 metres - 2 parabolts): La via es troba a  tocar del camí (no arriba a 5 metres). Coordenades UTM: 31T  x=399029  y=4607191. Es tracta de l'aresta Bruc, també denominada via GAM.
Pugem una quinzena de metres sense cap dificultat però estem lluny del terra. De sobte, en una mena de forat trobem al terra el primer parabolt. Quina alegria a casa dels pobres!!! Davant tenim un ressalt que potser és la única dificultat del llarg i per tant està ben situat encara que preferiria que estigues damunt de la dificultat que no pas a terra però que hi farem.  Uns metres més amunt, ens apareix un altre parabolt.
Arribem a la primera reunió després caminem uns 10 metres per situara-nos a peu del mur que tenim davant i muntar la R1 bis.
2a tirada (IV- - III - IV - 30 metres - 5 parabolts): Ara la roca és posa una mica més dreta però també anirem trobant més assegurances. En la primera visió aparenta que és una paret dreta però quan t'hi poses el mur, curiosament, es tomba prou.
Després d'un primer pas que es fa mirar (IV-) tornem a anar a 4 grapes fins arribar a un darrer ressalt on tenim el pas més exigent de la via (IV). Hi ha una assegunça posada al terra i hem de superar un petit mur amb prou preses com no arribar-nos a fer por. Superat aquest ressalt la via per verticalitat. Muntem la reunió uns metres abans del cim. Les dues reunions estan preparades per rapelar la via.
Muntem un ràpel de 15 metres cap al nord que ens deixa en un collet. Baixem per una canal costeruda (5 min.). Passem per sota de la via i sortim al camí del Portell Estret o de la Canal Ampla. Baixem pel camí de pujada. (43 min. aparcament de Can Maçana).
Aparcament del coll de Can Maçana on els caps de setmana cal pagar. Descompte si esteu federats.
Aparquem al coll de Can Maçana (710 m.). Per als que no aneu per Montserrat: Sortim per la pista que hi ha a l'extrem.
13 min. Coll de Guirló. Dos minuts després baixa per la dreta el camí al refugi.Cartell.
25 min. Portella. Pas estret. Deixem a l'esquerra el camí d'Agulles. Anem cap al refugi.
35 min Refugi Vicenç Barbé. Seguim el camí principal.
37 min. Bifurcació. Agafem el camí de l'esquerra menys fressat. Pugem per l'anomenada Canal Ampla. Passem per sota de l'areta Bruc de l'Agulla Sense Nom.
50 min. Ens situem a tocar de l'agulla de l'Ànec que ens queda uns 5 metres damunt nostre (abans del Portell Estret). Coordenades UTM: 31T  x=399029  y=4607191
Dificultat: IV
Temps d'aproximació: 50  minuts.
Descens: 43 minuts
Grau d'exposició: Baix, encara que la primera assegurança està prou allunyada de l'inici encara que presenta una baixa dificultat.
Material: 5 cintes i reunions.
Roca: Conglomerat de qualitat montserratina.
Orientació: Sud, Aresta Bruc.
Via oberta per: Pyuelo, Suñé i Farrés el 25 de maig de 1942.
Per obtenir track que hem trobat a wikiloc:

1. Buenas, soy Jorge, nos vimos el sabado en la aresta brucs del Anec. Gracias por las fotos, te paso el enlace de nuestro blog, https://losflojos.home.blog/2020/02/14/lanec-aresta-bruc/

2. Hola Joan! Tot un plaer compartir la freda roca i l'emoció per les vistes amb vosaltres! Gràcies per les fotos, que com cuasi sempre vaig última de la cordada, no en tinc gaires;)

1. Hola, Lady, si em passes el correu et passo més fotos...