VIA BEN TROBADA: DE TRACA I MOCADOR

El serrat de Muntaner ha esdevingut un sector de vies fàcils i curtes. Els germans Masó han sabut buscar una línia. Des del peu de via sembla impossible que passi per un contrafort, amb manifesta tendència a la dreta i que es mantingui els 75 metres encara que en la part final cal anar una estona per terra, però és una via recomanable. Els germans Masó tenen renom d'equipar poc les seves vies. La veritat que la poca dificultat de l'escalada permet pujar-hi sense gaire desconfiança ja que els parabolts estan posats allí on fan falta i poca cosa més cal.

Vies properes: Alberto González - Pizarro i Via Blava a la Pastereta.

Descripció de la via: Coordenades UTM: Inici de la via: 31T  x=401399  y=4604032

1a tirada (III - IV - 35 metres - 3 parabolts): Trobem una fletxa indicant l'inici de l'escalada. Pugem per una placa entre arbres. Llacem un arbust a l'esquerra (es podria haver netejat el brancatge inferior) i una mica més amunt hi ha un modest boix que també aprofitem encara que no sé pas si són de gaire utilitat. Quan comença la dificultat (IV) anem trobant els 3 parabolts. És una escalada fina. La tendència és sempre és a la dreta. No fem anar els friends ni els tascons encara que es pot emprar algun merlet.

2a tirada (III - IV - III - 40 metres - 3 parabolts): Els primers metres són més tombats però aviat trobem els primers passos on hem d'anar amb cura (IV). La paret es veu netejada de pedres mòbils. Arribem a un arbre. Jo vaig pujar pel terra. Error. Cal anar per la llastra de la dreta on sembla que hi ha un pont de roca. Reunió en dos parabolts lligats amb un cordino.

Tenim la sensació que la via se'ns ha quedat curta.

Accés: Entre el Bruc i Collbató hi ha la urbanització El Bruc que cal travessar i cercar alguna indicació que ens dugui fins l'aparcament de Vinya Nova. No es fàcil la descripció de com arribar-hi. Una mica de sort per la gent que no hi ha estat mai. Alerta!!! des de Collbató l'accés està restringit el pas.

Aproximació: Agafem la pista que des de la Vinya Nova va a Collbató.

7 min. Deixem la pista principal i prenem un ramal que surt a l'esquerra.

Aviat deixem el camí carreter i agafem un sender que tira recte. Fita.

22 min Deixem a la dreta  el trencall que puja al Pla dels Ocells per l'Artiga Alta i agafem una bifurcació a l'esquerra menys fressada. Alerta no cal agafar el primer trencall a l'esquerra  ja que ens duu fins a la base de l'Alberto González i anar pel cingle és una mica complexa.

27 min Ens situem al peu de la paret.  Davant tenim una paret tombada entre arbres. Veiem una fletxa que ens confirma la via.

Descens: Un cop dalt de la via anem tirant amunt seguint un corriol i després anem a la dreta.

5 min Agafem el camí que davalla de l'Artiga Alta. Marques blaves.

17 min Passem per corriol que hem agafar per encarar-nos a la paret del serrat de Muntaner. Ens endinsem en el Clot de la Mònica.

25 min Arribem a la pista. Anem a la dreta.

35 min Vinya nova.

Dificultat: IV

Temps de descens: 35 minuts

Grau d'exposició: Baixa

Material: 5cintes exprés, dos cordinos per llaçar arbres i reunions.

Via pràcticament equipada

Roca: Conglomerada prou bona.

Orientació: Sud-est.

Via oberta a per: Conxita Garcia Pérez, Ernest Masó Gallart, Oscar Masó Garcia i Albert Masó Garcia, el 23 de juny de 2012

Per obtenir el track (agafat prestat):