ESPERÓ NALA TEAM A SANT HONORAT

La Nala és un gos excepcional. Li agrada molt grimpar, és molt valenta. Hem decidit que aquelles vies que pugi li posarem via Nala Team per reconèixer el seu mèrit. De vegades nosaltres estem escalant i ens la trobem dalt... sap buscar com pujar (i baixar) pel lloc més còmode. Quan tinc un dubte si anar a la dreta o a l'esquerra, li pregunto. Llavors em mira i tria la que creu que és millor alternativa. Ja sé que no us ho creure-ho però és així. Si hi ha un corriol el segueix a la perfecció i quan hi ha una cruïlla s'atura a esperant-nos.
Descripció de l'itinerari:
A la sortida de dalt del poble de Peramola agafem una pista amb indicacions cap al refugi de Cortiuda.
3,5 km Pista a la dreta que ens duu a la masia de Torrent. Cartell. Aparquem al costat. Coordenades UTM: 31T  x=355220  y=4659534
Agafem la pista amb marques blaves i grogues. Passem per darrera de la casa de Torrent.
15 min Sortim a un camí carreter que seguim a la dreta.
Pugem per un codolar encarant-nos cap a un pal que aguaitem des de sota.
18 min El pal indicador senyala l'itinerari de la roca del Corb.
22 min Abandonem la pista i anem a l'esquerra vers el proper coll de Mu.
25 min Coll de Mu Anem a l'esquerra.on agafem el sender que faldeja les roques de Sant Honorat per un sender encisador. Tram de cadena en començar el recorregut.

36 min Abandonem el camí principal i agafem un trencall que s'enfila per l'esquerra. Estem en un marcat esperó de la muntanya. Coordenades UTM: 31T  x=356572  y=4660125.Hi ha una fita que ens indica el camí. Estem en el contrafort de la muntanya. Ara hem de fer una mena de S seguint unes fites per guanyar el primer nivell d'alçada. Iniciem un llarg flanqueig.
42 min Superem un petit mur i arribem a una esplanada. Anem a la dreta tot travessant el barranc que baixa de l'agulla Cònica. Per ascendir a l'agulla Cònica o Roca Llarga cliqueu damunt del nom.
47 min Fem cap a una aresta que puja del camí principal. Tirem pita amunt. Pujada ferma. Hi ha moments que podem pujar per una canal herbosa però de vegades és millor pujar per la roca nua. No cal arribar-nos a la bretxa que forma l'agulla Cònica i la roca de Sant Honorat. A la part superior de la canal és molt dreta i anem pujant entre arrels.
58 min La canal queda tallada però a l'esquerra hi ha una clariana vers la que ens dirigim. Coordenades UTM: 356778 4660365. Aquí ens posem l'arnés.

Descripció escalada: VIA NALA TEAM A SANT HONORAT (un pas de IV, 20 metres, un parabolt i merlets)
Davant tenim un muret d'un parell de metres. Hi ha un parabolt salvador que ens permet pujar amb seguretat aquests metres ja que la roca no és gaire de fiar. Pas de IV/A0. L'esperó tomba i la dificultat no arriba a III. Podem llaçar un parell de merlets.
Als 20 metres muntem reunió en un arbre.

Podem continuar caminant per l'esquerra seguint alguna fita. Es una canal emprada pels escaladors per baixar.
1 h 28 min Assolim l'esplanada summital. Anem a l'esquerra a cercar el cim amb el llibre de registre i la balconada excepcional sobre l'embasament d'Oliana.
1 h 32 min Ermita de Sant Honorat. Només en resten les quatre parets.
1 h 35 min Escales de Sant Honorat que tancava aquesta esplanada que foren ocupades durant les carlinades. Davant tenim la Presó (veure descripció de l'ascensió).
1 h 39 min A la dreta surt el camí que baixa a Can Boix i que prenem per anar al coll de Mu.
2 h Bifurcació de camins. Recte avall va a Can Boix. Agafem el trencall a la dreta, menys fressat.
2 h 50 min Coll de Mu. Seguim el camí d'anada.
3 h 18 min Aparcament.

1. En Baraldés ha fet un comentari, però com sóc poc hàbil l'he suprimit. Perdó. Preguntava com va pujar la Nala el pas de IV...

1. Sols va caldre donar-li una espenteta. La vam llogar per si queia però aviat es va posar a to i va acabar grimpant ella sola. Sols el pas inicial