GUILLEM ARIAS, EL MEU GURU: VIA NURIA A LA MAGDALENA

Ja sé que no tots esteu d'acord amb l'afirmació que en Guillem Arias és el puto amo... però entendreu que els escaladors modestets com el que escriu aquest blog tenim en ell un guru al que seguim com kapo de la secta dels escaladors mantes.

He fet moltes vies seves, però no havia fet la Núria a la Miranda de Santa Magdalena i avui m'he decidit anar-hi. És una via per portar a gent poc avesada o per iniciar al personal. És una via divertida per escalar encara que molts cops anem a quatre grapes. A més arribem al cim de la Miranda de Santa Magdalena, una de les millors atalaies de Montserrat. Així que a fruir. Per que vegeu la dificultat de la via he pujat tota l'estona amb les bambes als peus.

Trobo un parabolt amb una mica de pintura groga. Hi ha alguna xapa descolorida i uns 4 metres més amunt la reunió d'inici de la via. Es pot fer perfectament amb una corda de 60 metres encara que si voleu fer tirades llargues nomes cal muntar reunió als números parells d'aquesta descripció. A totes les reunions hi ha 4 parabolts per si hi ha acumulació de cordades (quin detall) o per comoditat a l'hora d'agafar-te a la reunió.

1a tirada (III - 30 metres - 7 parabolts): Pugem per una rampa tombada tota l'estona. Per la dreta puja la Directa a la Núria que pica més però queda pendent de fer. Nosaltres anem vorejant tota l'estona un mur més dret que ens queda a la dreta. Anem en diagonal.

2a tirada (II - 27 metres - 4 parabolts): Hi ha trams que anem caminant buscant els parabolts. Sembla que anem a caçar bolets.

3a tirada (III+ - 25 metres - 5 parabolts): El terreny ara no és tan aplanat i cal fixar-se una mica on posem el peu, puntualment. Les reunions busquen els llocs més planers per estar còmodament.

4a tirada (III+ - 23 metres - 4 parabolts): Seguim la tònica anterior.

5a tirada (III+ - 28 metres - 5 parabolts): Anem flanquejant a l'esquerra, pràcticament, caminant, fins tirar amunt per una canal. Ara es posa una mica més dret i tenim el pas més exigent de la via on hi ha dos parabolts ben propers per protegir el pas.

6a tirada (III+ - 30 metres - 5 parabolts): Superem un ressalt, però després anem caminant amb el conglomerat menys consistent. En els darrers metres també hem de fer una petita tibada.

Descens: Sortim al cim de la Miranda de Santa Magdalena i agafem el camí de baixada que va a buscar els gorros, ermita de Santa Magdalena i les Escales de Jacob.

14 min Sortim al camí de funicular a Sant Jeroni. Anem a la dreta.

32 min Agafem un corriol que surt per l'esquerra poc evident però per un carrerany que cada cop és més trepitjat fins enllaçar amb el camí que baixa al Pla dels Ocells però aviat agafem el camí cap a l'ermita de Santa Anna. Seguim el camí al Monestir per les escales dels Pobres - Pas dels Francesos.

47 min Monestir de Montserrat.

Aproximació: Avui pugem amb el funicular, un dia és un dia, ara hem costa 8,20 euros (i això que estic federat que sinó, 9 euracos) només de pujada. Una altra vegada m'ho pensaré que sóc un bon català...

Agafem el camí que surt al recte de l'estació del funicular.

9 min Ermita de Sant Joan. Continuem 2 minuts per la pista de terra fins un revolt molt marcat. A l'esquerra puja el camí a l'ermita de sant Onofre i a les escales de Jacob, però nosaltres anem recte. Deixem a l'esquerra el camí que baixa al Clot de la Mònica.

14 min. Portell entre la Miranda Xica i la Magdalena. Ara anem baixant per una canal costeruda.

18 min Deixem la baixada. Una fita ens indica que hem de pujar amunt. sortim a la paret i l'anem

resseguint uns 50 metres fins trobar l'inici de la via. Queda 4 metres damunt en la roca. Hi ha un parabolt groc a sota per indicar-nos el lloc. Abans hi ha un parabolt sense pintar. Coordenades UTM; 31T  x=402117  y=4604661

Dificultat: III+

Desnivell: 150 metres

Descens: 47 min.

Grau d'exposició: Baix

Material: 7 cintes i reunions.

Via equipada

Roca: Conglomerat de qualitat montserratina. Potser el darrer llarg no és tan ferma.

Orientació: Sud- oest. A l'hivern toca el sol després del migdia. A l'estiu pot ser una bona opció matinal.

Via oberta per Guillem Arias

1. Gracies ..... te as mirat les noves de Sant Llorenç de Morunys, per dies tontos estan be, no gaire mes.... una abraçada

1. Primer com a jubilat sols dic el que penso, ets el Putu Amo. Les de Sant Llorenç ja les tinc en llista...faltaria més!!!