LA DIAGONAL DEL CORB: LA CERCA DEL PARABOLT

La teníem pendent que si un dia estava molla la roca, que si un altre feia molt fred... finalment avui l'hem fet. Alerta és cara nord i es pot fer molt bé a l'estiu... a l'hivern no val la pena patir tant. La veritat pensava que no m'agradaria gaire i mira, al final, reconec que sense ser una meravella és una bonica escalada. Tot lo bo es va esperar.  La dificultat no és la dificultat. El mèrit es trobar els parabolts en mig del pedregar. Cal tenir molt bona vista per veure'ls. Val a dir que el dibuix és molt bo i hem estat consultant-lo tota l'estona. Mireu els petits detalls que si les canaleres, que si els balmes... i una mica de bona sort. Nosaltres hem trobat tota la ferralla menys la reunió final que estava molt a la dreta. Hem muntat la reunió en una savina (més que recomanable).

Dificultat: V/V+ (dos passos)
Desnivell: 175 metres.
Descens: 35 min.
Grau d'exposició: Baix..
Material: 6 cintes.
Roca: Conglomerat,
En les repises hi ha pedra suelta però la resta de qualitat força bona.
Orientació: Nord (evitar després de pluja i a l'hivern).
Via oberta per: Sergi Vilar, Cristian Ruiz i Joan Vidal el 17 d'octubre de 2021

1a tirada ( IV - III-I - 40 metres - 6 parabolts): Ens trobem una soca d'arbre que ens indica l'inici de la via (hem posat una mini-fita). Des d'aquí veiem ja dos parabolts. Ens enfilem recte amunt amb poques preses de peu (IV) encara que sembla més difícil del que aparenta. Superat aquest primer pas anem a la dreta per una feixa sense dificultat, però no caieu. L'equipador ha tingut el detall de posar força parabolts ja que si caiguéssim picarem amb la base en aquest llarg flanqueig. Al final anem caminant per l'herba fins trobar la propera reunió. Coordenada UTM: 31T  x=356260  y=4659836

2a tirada (V/V+ - III - IV - 45 metres - 6 parabolts): Estem en el llarg clau de la via. Sortim recte amunt i anem a la dreta per una feixa fins arribar-nos a un punt estratègic. La paret es posa vertical i dret. No hi ha preses de peus però en canvi tenim molt bones mans. Superem dos passos exigents. Alerta sortim a un replà pedregós i pla. Quan la paret perd verticalitat trobem pedruscall però en general la roca és molt bona. Ara perdem les referències i estem en una paret tombada. Hem d'anar a la dreta seguint la diagonal. Ens anirà molt bé veure la canalera dibuixada de color gris a la ressenya.
Pas clau
3a tirada (III+- III - IV- 35 metres - 5 parabolts): Sortim per la dreta, fent una llarga diagonal, cercant els parabolts que és la principal dificultat d'aquest tram. No té més dificultat encara que sempre hi ha algun tram més dret. Reunió després de la xorrera grisa de la ressenya, abans d'una mini balma.
Tercer llarg
4a tirada (IV - III - II - 45 metres - 4 parabolts): Seguim pujar per un terreny molt obert amb moltes possibilitats interessants. Cal buscar els parabolts per trobar la bona direcció. Els hem trobat tots menys la reunió de dalt. Hem sortit al cim. Hem trobat una savina i l'hem aprofitar per muntar la reunió. La reunió està més enllà...
Accés: Seguim la pista que surt de Peramola i puja al refugi de la Cortiuda (refugi ideal per trobar la tranquil·litat, bon ambient, bon menjar i el saber d'un bon escalador) fins el km 3,5 davant del Mas Torrent
Agafem la pista amb marques blaves i grogues. Passem per darrera de la casa de Torrent.
15 min Sortim a un camí carreter que seguim a la dreta.
Pugem per un codolar encarant-nos cap a un pal que aguaitem des de sota.
18 min El pal indicador senyala l'itinerari de la roca del Corb. Anem a l'esquerra.
22 min Trencall a l'esquerra que va al Coll de Mu. Nosaltres seguim la pista contornejant la roca del Corb.
27 min Deixem a la dreta la pujada a la roca del Corb. Continuem un centenar de metres. A l'esquerra hi ha una fita que indica l'inici un corriol ascendent vers la paret.
Inici de la via

30 min Inici de la via. Hi ha una soca amb una fita al començament. Coordenades UTM:  31T  x=356260  y=4659836
Descens: Sortim a la carena de la roca de l'Ermita. Anem a la dreta i aviat trobem el corriol que baixa de l'ermita del Corb que seguim.
9 min Fem cap a la pista i seguim la pista a l'esquerra. Passem per sota del trencall que hem agafat per pujar a la paret. Seguim el camí d'anada (35 min).

1. Una bona via a l'ombra! La reunió ci8mera no la vau trobar perquè la van robar !!!

2. No, l'hem trobada finalment uns 20 metres enllà...

1. Em referia a uns 20 metres enllà de la savina cimal

2. Doncs el Joan Vidal la deu haver reposat, quan vam fer la via per la trobada del Cavall Bernat no hi era, o no la vam saber trobar....