EL RETAULE DE MONTALEGRE: LO MIRADOR

A l'extrem de la serra del Mont-roig hi ha l'ermita de Montalegre. En Jordi Marmolejo, des de fa temps està fent una zona d'escalada esportiva que és un veritable plaer.
A Lleida feia boira, els dimecres només puc escalar per la tarda i ara que el dia és curt podem anar a pocs llocs. Quan ahir en Pinto em va dir que podíem anar a escalar a Montalegre em va semblar una idea meravellosa. Precisament amb ell vaig anar a fer la via Rampes divertides que pot complementar la proposta que fem avui.
La roca te la menjaries de bona encara que dalt li ha saltat un bolo al Pinto que ens ha fet por...
1a tirada (V - 20 metres - 4 parabolts):
Ens situem sota d'un bloc que ja feia temps m'havia mirat per equipar però una cosa és el pensament i l'altra l'acció que la va prendre en Jordi.
Ha equipat dues línies. Com en la que està més a la dreta encara toca el sol decidim posar-nos-hi. Volíem posar-nos després a l'esquerra... És una placa meravellosa (V) amb les presses necessàries però ni una més ni una menys. Un plaer.
Als 20 metres - escassos - trobem la reunió que muntem.
2n tirada (III - caminant - 10 metres - un pont de roca, una savina): De fet és una tirada de transició doncs només cal pujar uns tres metres per arribar al cap d'una mena d'agulla (III) i continuar caminant fins la propera paret. Estrictament parlant no sé si podem parlar de tirada.
3a tirada (V/V+ - 12 metres - 4 parabolts): Arribem sota de l'ermita encara que no la veiem  i muntem reunió. El llarg és molt més dret que l'anterior i més exigent. Està en aquell punt que no saps si és V o V+. Sortim per la barana de l'ermita. Ja veieu que hi ha força vies d'esportiva al mur del costat molt interessants.
Retorn: Inexistent doncs arribem a l'ermita on hem aparcat.
Accés: Des del poble de Vilanova de la Sal prenem una pista que surt de l'extrem oposat del poble. Aviat es bifurca. El ramal de l'esquerra baixa a l'estació de trens. El de la dreta va a l'ermita de Montalegre que ja veiem a la sortida de Vilanova a l'extrem de la serra de Mont-roig.
4,7 km. Revolt molt marcat. Anem a l'esquerra. A la dreta va la pista als cingles de Mont-roig.
6,1 km. Ermita de Montalegre on aparquem.
Aproximació: Baixem per un corriol que surt darrere del monument de davant de l'ermita. Als pocs metres deixem el camí més important i agafem un sender que surt a l'esquerra. Baixem per una canal costeruda.

3 min. A sota de la canal trobem l'inici de la nostra via. Avui hem anat a la dreta de les dues opcions.
Dificultat: V/V+

Desnivell:  35 metres.
Temps de descens:  0 min.
Grau d'exposició: Baixada

Via  equipada.
Material: 4 cintes i  reunions.
Roca: Calcària, en general bona.

Via oberta per: Per Jordi Marmolejo. Primer va obrir el llarg de dalt però en obrir el llarg de sota va decidir enllaçar-los hi posar-hi el nom del primer.