ESCALAR EN LA SOLITUD: VIA DE LA RAMPA

Pas clau del tercer llarg

La roca del Corb a Peramola és un racó solitari i suggeridor on de ben segur no trobareu altres cordades, com a molt alguna a la Diagonal en la mateixa paret que ha esdevingut una clàssica de la zona. A la Diagonal de la roca del Corb ha hagut moltes repeticions i ha fet que les pedres bellugadisses hagin marxat mentre que la via de la Rampa, ha tingut menys sort i  ha estat poc repetida i encara queda molta pedra insegura. Tenim la sensació que estàvem fent la segona repetició ja que era terreny pràcticament verge després de dos anys que fa que està oberta.

També comentar-vos que la primera reunió – ens va costar molt de trobar – està fora de la línea lógica de la via i si l’hagués de repetir segurament enllaçaríem la primera tirada amb la segona que va recta mentre que la primera reunió queda molt a l’esquerra. Hi ha algú de la colla que creu que això passa perquè la via està oberta per dalt... però no estem totalment d'acord.

Malgrat els còdols que es mouen, que generen molta inseguretat, la via està molt ben equipada i els passos estan molt ben protegits. El pas de 6a està equipat amb quatre parabolts i es pot fer perfectament en A0 (erem 5 escalant i tots hem fet “trampes”, n’hi ha qui més i qui menys). Tingueu en compte que al darrer parabolt no s’arriba i cal escalar un pas exposat, i a més ens toca el sol a la cara enlluenant-nos.

Alerta que és una via que puja per la vessant nord de la roca de l’Ermita i no toca”mai” el sol. Nosaltres la vam fer a l’estiu mentre que a la Diagonal ens vam posar a l’hivern i vam haver de sortir glaçats.

Dificultat: 6a/ A0
Desnivell: 90 metres.
Descens: 35 min.
Grau d'exposició: Baix..
Material: 5 cintes.
Roca: Conglomerat de mala qualitat, pendents que el pas d'escaladors millori.
Orientació: Nord (evitar després de pluja i a l'hivern).
Via oberta per: Joan Vidal el 17 de maig de 2021

DESCRIPCIÓ DE LA VIA:

Primer tirada

1a tirada (III – IV – II - 35 metres – 2 parabolts): Ens situem al peu de la via. A la dreta hi ha un parabolt de la via Senzilla que hem d’obviar. Si el llacéssim tindríem un fregament molt fort de la corda. El nostre parabolt es veu des de l’inici però costa més de veure, està una mica més a l’esquerra. Arribem a un punt on la paret es posa més dreta on hi ha el segon parabolt (IV). Alerta, la reunió queda uns 8 metres a l’esquerra (II) a la que arribeu pràcticament caminant. Ja us he comentat, segurament es preferible des del segon parabolt tirar recte amunt i veure que a l’esquerra hi ha un llavi que es supera per la dreta on hi ha els parabolts de la línia.

2a tirada (IV – IV+ - 25 metres – 4 parabolts): Des de la reunió anem a la dreta a cercar la línea lógica de la paret a buscar el primer parabolt que es mimetitza perfectament amb la paret. Aquí dibuixem una C girada. Anem a la dreta i en l’extrem hi ha el pas de IV+. Un cop superat tornem a l’esquerra fent un flanqueig horizontal. El pas és bonic i té un punt d’espectacularitat. La reunió es fa en una balma que aconsello veure des de l’inici de la via per situar-la bé en la paret.

Inici del tercer llarg

3a tirada (V – V+ - 6ª/A0 – III – 30 metres – 5 parabolts): Estem en el tram més espectacular de la via. Sortim per l’esquerra on hi ha dues panxes amb alguna presa ben bona que et sembla que superaràs però tira endarrera. Tram ben assegurat encara que el darrer ens queda una mica lluny. Un camp superat aquest extraplom ja ens queda caminar – hi ha un parabolt pel mig que no vam trobar - encara que tampoc el vam trobar a faltar. La reunió està al cim de la roca de l’Ermita.

Accés: Seguim la pista que surt de Peramola i puja al refugi de la Cortiuda (refugi ideal per trobar la tranquil·litat, bon ambient, bon menjar i el saber d'un bon escalador) fins el km 3,5 davant del Mas Torrent

Inici flanqueig del segon llarg

AproximacióAgafem la pista amb marques blaves i grogues. Passem per darrera de la casa de Torrent.

15 min Sortim a un camí carreter que seguim a la dreta.

Pugem per un codolar encarant-nos cap a un pal que aguaitem des de sota.

18 min El pal indicador senyala l'itinerari de la roca del Corb. Anem a l'esquerra.

22 min Trencall a l'esquerra que va al Coll de Mu. Nosaltres seguim la pista contornejant la roca del Corb.

Entorn paisagíctic que ens envola (Sant Honorat)

27 min Deixem la pista i agafem un corriol fitat que puja a la roca del Corb.

30 min Abans d'entrar a una canal abans del coll hem de pujar dos metres a l'esquerra i ja albirem un parabolt. Alerta de la via Senzilla. Coordenades UTM: 31T  x=356175  y=4659731

DescensSortim a la carena de la roca de l'Ermita. Anem a l'esquerra i aviat trobem el corriol que baixa de l'ermita del Corb que seguim.

9 min Fem cap a la pista i seguim la pista a l'esquerra. Passem per sota del trencall que hem agafat per pujar a la paret. Seguim el camí d'anada (35 min).

1. Enhorabona per la via! Quan la vam fer no vaig trobar la reunió i vaig pujar directament a la segona reunió, pensava que l'havien desequipat....

1. Sabia que hi era ja que feia poc había passat per una deixa que passa a mitja paret inl'havia vist