NOVA VIA A LA FORMIGUERA: VIA LA COLA

Sembla impossible però en Juan Gutiérrez ho ha aconseguit. Ha posat una via en el sector que està més ple de vies de la Formiguera. Quan hi ha tantes vies a tocar cal anar amb molt de compte doncs podeu passar-vos fàcilment d'una a una altra. Ara mateix no hi ha problema en seguir la del Juan doncs les xapes estan encara molt brillants però d'aquí un temps!!!
La via és prou ingeniosa i està molt bé per combinar amb altres del costat. Les xapes estan prou juntes menys en els llocs més exigents doncs no vol que la gent fem trampes i escalem fent A0. Així que ja ho sabeu, si ell posa V+, és V+ (o sou molt tramposos).
1a tirada (III+ - III - 35 metres - 9 parabolts): Comencem a escalar a tocar de la Memòria selectiva que ens queda a la dreta. Veiem dos parabolts des de sota (nous). Pugem un muret i anem mig caminant mig escalant seguint els parabolts. Aviat ens creuem amb la Savina Wall (o via dels Jesusos).
La reunió ens queda mig amagada per una savina.
2a tirada (V - V+ - V - 40 metres - 12 parabolts):
Mireu amunt, la paret ara es posa dreta. Uff fa una mica de por. No heu d'anar a xapar el parabolt que teniu davant, és de la via del Barbes, sinó que heu d'anar una mica a la dreta i pujar una mica a 'esquerra de les savines. A l'altre costat de les savines va la via Savina Wall.
Els primers parabolts es fan de bon passar (V) i sembla que esteu forts. Error. Per allí al 7/8 parabolts la paret es posa més dreta i comenceu a tenir problemes (V+). Home, era el que volíeu, grau. Hi ha preses bones, però ara que tot és més dret sembla que han desaparegut. Vaig a la dreta i a l'esquerra i de tant en tant m'agafo a una cinta i me'n surto. Gràcies Juan per fer aquesta nova via...
El tram final es torna a tombar i es puja millor encara que esteu una mica picats de tant d'esforç.
Si voleu fer altres vies, podeu rapelar la via amb dos 60 dóna exacte. Però si ja en teniu prou, poder és millor baixar caminant. Tireu uns metres amunt per la dreta i ja trobareu un corriol que hem d'anar seguint.
5 min Per l'esquerra ens incorporem al camí que baixa de la ferrata Cagaté el lorito i el sender ja està més ben traçat.
10 min Ens incorporem al camí que baixa de Vilanova de la Sal i anem a la dreta. Aviat sortim a la via del tren que travessem i baixem per un coster.
20 min Arribem a l'aparcament de la Formiguera.
En el km 9,7 de la carretera LV-9047 de Sant Llorenç de Montgai a Camarasa trobem un trencall a l'esquerra que ens duu a l'aparcament del Barranc Fondo o de la Frmiguera on aparquem.
Agafem un sender que surt de l'extrem de l'aparcament.
3 min Agafem un trencall a l'esquerra i travessem el barranc (de vegades porta aigua). Seguim per l'altre vessant ara amb el sender més evident.
10 min Després d'un fort tirapits arribem a la via del tren que travessem.
13 min  Voregem la paret i anem a cercar el començament de la via que està a tocar de la Memòria selectiva. Damunt albirem dos parabolts. Coordenades UTM: 31T  x=320598  y=4637984
Valoració: Via molt interessant. El grau em va una mica gran però m'agrada patir. Vaig fruir com un nen petit.
Dificultat: V+
Temps d’aproximació:12 minuts.
Temps de descens: 20 minuts.
Grau d’exposició: Baix
Via equipada.
Material: 12 cintes exprés i reunions.
Roca: Calcària de qualitat.
Orientació. Sud
Via oberta pels: Juan Gutiérrez i David Domínguez, el 22 de febrer de 2019.
Per obtenir el track de la sortida:

1. Felicitats per l'activitat! Aquesta ens va agradar força quan la vam fer a la primavera. El mur final molt guapo! Fàcilment combinable amb vies veïnes

2. A La Formiguera o hi vas amb un bon croquis de vies o no saps que estàs escalant, a mí em passa com quan vaig a La Codolosa...tanmateix bona via sí senyor, enhorabona.