COM ES POSSIBLE: M'HE DEIXAT LA PRIMERA DE LA FORMIGUERA: VIA NORMAL

Sortint del darrer llarg, l'Antoni a la segona reunió, la Carme a la primera reunió. Un parell començant la via de la Memòria Selectiva

Òndia, l'altre dia m'adono que m'he deixat la primera via de la paret de la Formiguera de Sant Llorenç de Montgai, no sé com ha estat possible. Coses que passen, així que avui he convençut als companys/es que anéssim a fer aquesta via. Feia anys que no la feiem i tots hem estat d'acord que és una via agraïda malgrat la seva modesta graduació (IV+) concentrat en un únic pas que us comentaré) la resta IV, però em reitero, ens ha agradat.

Dificultat: IV+ (un pas)
Desnivell: 100 metres.
Descens: 20 min.
Grau d'exposició: Baix
Material: 5 cintes i reunions
Roca: Calcaria
Via oberta per:  Lafarga i Rosell "Rupi"(25-10-1970)

Primer llarg

Primera tirada (III+ - 50 metres - 5 parabolts): Pugem per una placa tombada amb bones bústies fetes pel pas reiterat d'escaladors. Els metres finals tomben i podem anar caminant. La reunió és rapelable.

Segona tirada

Segona tirada (IV - 25 metres - 4 parabolts): Girem un metre a l'esquerra i passem entre uns arbust i anem seguint els parabolts que estan amb una tendència a la dreta.  La reunió és rapelable.

Tercera tirada

Tercera tirada (IV+ - 25 metres - 5 parabolts): Pugem uns metres amunt però aviat girem a la dreta. Un parabolt ens ho indica. Recte amunt puja la variant de sortida directa. Fem una mena de flanqueig que tradicionalment s'ha dit que és IV+, encara que força vegades hem comentat que segurament seria un V-. A la dreta, damunt, hi ha una mena de canal per on pugem prou bé malgrat ser vertical (IV).  La reunió és rapelable.

Descens: Si voleu fer més vies de la Paret de la Formiguera podeu rapelar la via (especialment les dues darreres tirades) ja que la tirada primera de les vies no són gaire interessants. Recomanables: Memòria Selectiva, Via dels Jesusos o Sabina Wall o via del Barbas, però també podeu baixar caminant pel darrera. Agafeu un camí que marxa a la dreta amb alguns punts verd 10 min Fem cap al camí a Vilanova de la Sal. Anem a la dreta. Aviat travessem per sota el pont de la via del tren. 17 min Deixem a la dreta el camí que hem agafat a la pujada. 20 min Aparcament.

AccésEn el km 9,7 de la carretera LV-9047 de Sant Llorenç de Montgai a Camarasa trobem un trencall a l'esquerra que ens duu a l'aparcament del Barranc Fondo o de la Formiguera on aparquem.

Aproximació: Agafem un sender que surt de l'extrem de l'aparcament.

3 min Agafem un trencall a l'esquerra i travessem el barranc (de vegades porta aigua). Seguim per l'altre vessant ara amb el sender més evident.

10 min Després d'un fort tirapits arribem a la via del tren que travessem.

13 min  Voregem la paret i anem a cercar el començament de la via que està a tocar de la via Normal. Marcat Esperó de la paret per on pujarem. Damunt es veuen tres o quatre parabolts. Coordenades UTM: 31T x=320619  y=4637983

VIES DE LA FORMIGUERA DEL BLOC:

Via CATEFER, via el Niño de los Peines, via Martinettivia del Pep, via Normal, via Normal amb sortida directa, variant Indecisa, via Memòria Selectiva, via dels Jesusos o Savina Wall, Via del Barbes, Via la Colà, via Aberroncho, via de los Chichos