FORMIGUERA: SORTIDA DIRECTA (V+) A LA VIA NORMAL

La Normal de la Formiguera és una de les vies més conegudes/concorregudes de Sant Llorenç de Montgai. Si teniu ganes de pujar de grau més agradable és fer la sortida directa on hi ha un petit sostre on cal posar molt de compte on es posaran els peus.

DESCRIPCIÓ DE LA VIA:
1ra tirada: (45 m - III+) Hi ha 5 parabolts i nombrosos ponts de roca que permeten passar bagues però la paret és tombada i no fa falta.
2na tirada: (35 metres - IV) Es passa entre dues savines i es tira amunt amb una certa tendència a la dreta tot seguint els parabolts. No confondre amb la via Memèria Selectiva que tira decididament recte amunt.
3ra tirada (25 metres - V+) De la reunió tirem amunt per afrontar un extraplom on cal mirar bé les nombroses preses de peus però cal adonar-se abans de posar-nos-hi ja que després ja no les veiem. S'agafa un xic a l'esquerra.
La via normal va a cercar una canal que hi ha a la dreta també protegida amb parabolts (IV+)

ACCÉS:
Primer hem de localitzar un aparcament que hi ha a la sortida de Sant Llorenç, direcció Camarasa, passat el restaurant L'Isard. Des d'aquí hem de seguir un senderó que s'endinsa barranc enllà. Als poc metres el travessem i anem a l'esquerra pel barranc Fondo. El camí queda travessat per la via del tren que ens obliga a fer un bon tirapits. I ja estem al peu de la paret de la Formiguera. Farcida de vies d'escalada. Les més fàcils estem a l'extrem oposat. Arribem a un marcat contrafort on iniciem l'escalada.

UNA MICA D'HISTÒRIA:  La via Normal fou oberta per Lafarga i Rosell "Rupi"(25-10-1970) més tard va ser equipada amb parabolts que estan un xic separats però suficients pel grau. Tots els escaladors de les terres de Lleida algun cop han esgarrapat per aquí
En J Vidal i J Torres van obrir una sortida directa que va a buscar el punt més feble d'una extraplom.

DESCENS: Les vies estan equipades per rapelar però resulta més pràctic agafar un senderó que revolta la paret per darrera (25 minuts).

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES

DIFICULTAT: V+

METRES: 100 metres.

Temps d'escalada: 2 hores
Temps de descens: 25 minuts.
Material: 2 Cordes de 50 metres, 8 cintes. Via equipada amb parabolts.
Tipus de roca: Calcari de qualitat.
Via oberta per J. Vidal i J. Torres del CEL

1. Ei!!! Jota. M'agrada molt que es doni a coneixer aquesta fantastica via . Tal com dius , tot escalador que es digui de ser-ho , la de tenir feta. En aquells temps llunyans , en que portavam bota rigida i un anell de corda al pit, el flnaqueix de la tercera tirada (a buscar la canal)li deiam el sisé de la formiguera i calia clavar dues o tres vegades en cada llarg. Nomes per aixo es mereix un Monument. Salut