NOUS PARABOLTS A LA FORMIGUERA: VARIANT D'ENTRADA ESPERO INDECISA

L'altre dia mirant i remirant trobo que hi ha una altra via a la Formiguera: Espero la Indecisa. De fet, no li donaria la categoria de via, sinó de variant d'entrada. No és per res, però feia anys que me l'havia mirat. De fet serveix per quan la via normal està molt saturada de cordades pujar per aquí que té una mica més de grau i és divertida.

Quan heu fet les dues tirades podeu triar entre anar a la via normal, a la Memòria Selectiva o a la Savina Wall (antiga via dels Jesusos). Nosaltres avui hem sortit per la via dels Jesusos que ara anomeneu Savina Wall.
He marcat la Variant Esperó la Indecisa sobre un croquis de la Savina Wall d'en Joan Prunera, No estic a la seva alçada però crec que pot ajudar a comprendre la via.

Dificultat: V

Metres d'escalada: 110 metres

Temps d'aproximació: 13 minuts

Temps de tornada: 20 minuts

Grau d'exposició: Baix

Material: 8 cintes exprés i reunions

Via oberta per:  Membres del Centre Excursionista de la Segarra.

1a tirada (IV - IV+ - 25 metres - 7 parabolts): Sortida evident ja que ressegueix un marcat esperó. Hem deixat a la dreta la pujada a la via Normal. Des de sota ja albirem uns 4 parabolts. Ja veieu de patir no patirem gaire. Hi ha bones preses i la via ha estat netejada. Es fa de bon pujar. Darrera d'una arbuts hi ha la reunió rapelable. La paret tomba.

Inici de la via

2a tirada (II-III - 35 metres - 5 parabolts): Anem pràcticament caminant. Abans hem hagut de prendre la decisió per on tirarem després de fer la variant. Tenim tres opcions: Normal (3 parabolts), Memòria selectiva (5 parabolts), i la via dels Jesusos (Savina Wall) també 5 parabolts. Nosaltres continuem avui per la via dels Jesusos, mal diata Savina Wall. Xapem els tres parabolts de la variant fins arribar prop de la reunió i llavors anem a l'esquerra fent anar els dos parabolts de la via Memòria Selectiva fins arribar a la via dels Jesusos (Savina Wall).
Arribant a la reunió de la Savina Wall (via dels Jesusos)
3a tirada (IV+ amb dos passos de V - 25 metres - 8 parabolts): Fonamentalment anem pita amunt seguint el parabolts. Hi ha un passet intermig que s'ho fa mirar (V) i després hi ha una rebaba que també ens fa tibar però la resta es deixa fer. Els que portem anys fent-la hem vist com han aparegut del no res, bústies prou agraïdes.
Tercera tirada, en la rebaba final
4a tirada (V - 25 metres - 7 parabolts): La paret es posa més dreta i hi ha passos més compromesos. Especialment el pas final, a tocar de la savina que dona nom a la via. Hi ha algun pas que he vist que algú li posa de V+, crec que una mica a la dreta es pot passar millor.

De totes formes es nota que han passat moltes cordades. La via deixa bon gust de boca.

Segona tirada

Descens: Si voleu fer altres vies, podeu rapelar la via amb dos 60 dóna exacte. Però si ja en teniu prou, poder és millor baixar caminant. Tireu uns metres amunt per la dreta i ja trobareu un corriol que hem d'anar seguint.

5 min Per l'esquerra ens incorporem al camí que baixa de la ferrata Cagaté el lorito i el sender ja està més ben traçat.

10 min Ens incorporem al camí que baixa de Vilanova de la Sal i anem a la dreta. Aviat sortim a la via del tren que travessem i baixem per un coster.

20 min Arribem a l'aparcament de la Formiguera.

AccésEn el km 9,7 de la carretera LV-9047 de Sant Llorenç de Montgai a Camarasa trobem un trencall a l'esquerra que ens duu a l'aparcament del Barranc Fondo o de la Formiguera on aparquem.

Aproximació: Agafem un sender que surt de l'extrem de l'aparcament.

3 min Agafem un trencall a l'esquerra i travessem el barranc (de vegades porta aigua). Seguim per l'altre vessant ara amb el sender més evident.

10 min Després d'un fort tirapits arribem a la via del tren que travessem.

13 min  Voregem la paret i anem a cercar el començament de la via que està a tocar de la via Normal. Marcat Esperó de la paret per on pujarem. Damunt es veuen tres o quatre parabolts. Coordenades UTM: 31T  x=320614  y=4637988

VIES DE LA FORMIGUERA DEL BLOC:

Via CATEFERvia el Niño de los Peinesvia Martinettivia del Pepvia Normal, via Normal amb sortida directavariant Indecisavia Memòria Selectivavia dels Jesusos o Savina WallVia del Barbes, Via la Colà, via Aberronchovia de los Chichos

Powered by Wikiloc

1. En el siu dia, ja vaig ressenya aquesta entrada sense saber quina viaera ni el nom. https://elcoleccionistadevies.blogspot.com/2020/03/via-normal-sortida-directe-de-la-paret.html

2. https://elcoleccionistadevies.blogspot.com/2020/03/via-normal-sortida-directe-de-la-paret.html

1. Si, havia vist la teva entrada, pero volia anar a fer la vía dels Jesusos (savina wall)