ROCA SOBIRANA: VIA DE LA BROCA

La roca Sobirana és una agulla situada entre una carena conglomerada entre Sant Llorenç de Morunys i el santuari de Lord. En Lluís Parcerisa va obrir una sèrie de vies per fruir de l'escalada. Amb un equipament prou bo, encara que la roca deixa que desitjar. Com són vies no massa llargues es poden fer dues en un mateix dia.
La més fàcil és la via de la Broca - us deixo el misteri per descobrir el nom de la via -. Més fàcil, però potser és l'aresta oest de la roca que vam fer un dia pràcticament sense voler. La via de la Broca és una bona via d'iniciació.
1ra tirada (IV- - 25 m. - 4 parabolts) pugem per una placa tombada amb alegres còdols encara que ens hem de mirar-nos-los amb carinyo. El conglomerat de Sant Llorenç no és Montserrat.
2na tirada (IV - IV+ - III+ - 20 m. - 4 parabolts). Agafem una canal a la dreta. De sobte la paret es posa una mica dreta (IV+) però només és un pas. Aviat la paret torna a lleure encara que ara hi ha més vegetació i la roca dona menys confiança.
3ra tirada (III - IV- - 25 m. - 4 parabots) Anem tirant amunt entre vegetació. Sortim a la carena on fem la darrera reunió.
No ens queda clar. Quan vam fer l'aresta oest vam desfer la cresta i vam haver un ràpel de 5 metres. Vam trobar algú que parlava que baixava caminant pel darrera. Quan vam fer la segona repetició ens hi vam posar i la veritat és que era molt desagradable i selvàtic. També hem vist algú que fa un ràpel de 30 metres pel vessant sud des d'una savina. La veritat que nosaltres no vam saber veure res i això que en dues setmanes vam anar tres cops.
A Sant Llorenç de Morunys prenem la carretera a Solsona pel Coll de Jou. A la sortida de la vila trobem un indicador cap al santuari del Lord cap on ens dirigim. Passem un túnel i a la sortida  aparquem (1,5 km. des de la cruïlla). Hi ha una zona d'escalada esportiva a la vora.
Accés: A l'esquerra hi ha una pista que seguim.
10 min. Collada d'accés al barranc de la Cresta de Malagana. Damunt nostre ja veiem la roca Sobirana cap a la que ens dirigim per anar a buscar la cresta més propera.

Baixem uns 50 metres i ja estem a l'inici de la via.
Dificultat: D  (pas de IV+)

Temps de descens: 15 minuts sense comptar el ràpel de 5 metres i per l'aresta.

Via equipada.
Material: 4 cintes i reunions.
Roca: Conglomerat. Cal pujar amb compte ja que sempre hi ha el còdol saltarí.

Via oberta per: Lluís Parcerisa, en solitari, el 20 de gener de 2010.

1. Gràcies per la informació
    Hi haurem d'anar a veure que tal son les vies

Salut i a escalar

1. Ja em diràs que t'ha semblat. L'altre dia vam anar a fer Visitas inesperadas ... també molt bé.