NOMÉS FRUIR DE L'ESCALADA: VIA ÀPIA A LA MAGDALENA INFERIOR

Ahir vam decidir anar a fer la via Àpia a la Magdalena inferior. És una clàssica de l'escalada a Gorros amb les assegurances posades per no passar por. Sols ens toca escalar i fruir. La via es prou interessant; potser la única pega és que tota l'estona passa gent pel costat. Hi ha força línies que hi pugen paral·lela a la nostra i podria ocasionar alguna confusió. Les nostres assegurances estan pintades de color vell.
En comença la via trobem una xapa pintada de verd que ens indica que anem bé doncs la paret està farcida de vies (en els nostres laterals tenim companys escalant).
Ressenya del Col·leccionista de vies
1a tirada (IV - V`- IV + - 35 metres): Pugem per una placa força interessant. El primer parabolt sembla que estigui una mica massa lluny i casi empegada al segon.
Arribem a una ressalt on hi ha un petit extraplom. Si l'arriben a agafar un metre més a la dreta seria més fàcil però el parabolt posat dalt ens mana. Cal pujar bé els peus i cercar una presa bona. Es parla de la super presa a la dreta i dalt. Jo en vaig trobar un parell de bones a la dreta. El problema són els peus i fer un bon tira amunt de decisió. Estava catalogat de IV+, però com a mínim és un V-.
Després continuem pujant (IV+) fins la reunió. La reunió no es gaire còmoda especialment si anem tres.
2a tirada (IV+ - IV - 25 metres): Els primers metres són molt drets (IV+) però dresprés ja tomba i es va mig caminant.
3a tirada (IV- IV+ - IV - 30 metres): Potser va ser el llarg que més em va agradar doncs és molt variant.
Sortim cap a un sostre. Quan estem sota girem a la dreta i el superem pel lateral.
Ara el terreny es posa més vertical, però entrem en un meravellós camp de patates. Quin plaer. Hi ha pedres que te les enduries per posar-les per allà.
Arribem al cim de la Magdalena superior i anem a buscar el rapel que hi ha a l'altre extrem. Seran uns 32 metres que potser amb una corda es pot arribar a fer però... nosaltres vam fer anar les dues cordes.
Baixem per les escales de Jacob i seguim el camí de descens (37 min.)
Aproximació: Sempre hi ha l'opció de pujar en el funicular però anem a pota.
Sortim de l'extrem del monestir i agafem les escales dels pobres (els que no paguen el bitllet) i el pas del Francès...
18 min. Deixem el camí principal a Sant Jeroni i agafem el trencall a l'esquerra a Santa Anna (en ruines).
29 min. Sortim al camí dels Pla dels Ocells. Anem a l'esquerra.
33 min. Sortim al camí que va del funicular de Sant Joan a Sant Jeroni. Anem a la dreta.
37 min. Deixem el camí principal i pugem un trencall a l'esquerra. Indicat.
Pugem les escales de Jacob.
43 min. Final de les escales. Aqui comença la nostra via.
Dificultat:  V-
Desnivell: 90  metres
Descens: 37 minuts
Material: 8 cintes expres i reunions.
Roca: Conglomerat meravellós.
Orientació: Est.
Via oberta per A. Cardona, desembre de 1992

Track de la pujada agafat de Rocjumper:

1. La ressenya no es de la Trini i el Salva, ehhhh

1. Prunera jo la vaig trobar així per internet amb el nom de la Trini i el Salva (ja em va estranyar). Vaig buscar-la al teu blog i no la vaig saber trobar per això vaig penjar la que vaig trobar. A sota ja he posat l'aclariment.

2. Tranki amic (no se el teu cognom) no passa res, no m'habia fixa't amb l'aclariment. Et demsno disculpes

3. Tranki amic (no se el teu cognom) no passa res, no m'habia fixa't amb l'aclariment. Et demano disculpes

4. És un blog molt interessant, t'aniré seguint!!!