TORRE DE MARFIL: UNA ROCA PER LLEPAR AVUI CHAPAS DORADAS

Quan he tornat al cotxe he mirat la Torre de Marfil (Ampriu - Cerler) i he pensat quina bona estona he passat trepant per aquesta agulla. Pur plaer i penso que els pobres amb poca cosa en tenim prou. Si fos ric m'hauria de comprar un vaixell i lluir-lo en algun port de la costa francesa ... tot envoltat de noies estupendes... potser no està tan malament això de ser ric!!!
El tacte del granit (algú va dir que no era estrictament parlant granit, perdoneu) és especial. Encisador. Fa uns anys vaig pujar la via del costat No te tires que hay cristales. Crec que es millor que no pas la d'avui ja que puja per un diedraco que no canvio per la vida de ric amb vaixell.
Deixem-nos de tonteries i prepareu-vos per fruir.
1a tirada (IV+ - V+ - V - 30 metres - 5 parabolts): Ens situem sota de la via. Viem el diedre que forma la via No te tires que has cristales , nosaltres anem per la dreta de la via. Les chapes per No te tires són clares mentre que les nostres tenen un color més fosc. Recordeu que anem sempre més a la dreta encara que hi ha algun moment que estan pràcticament a tocar. Els primers metres són comuns. Les assegurances estan una mica lluny i cal posar algun element per protegir els alejes.
Passem entre dos petits sostres. La roca es posa vertical i esdevé el pas més complicat de la via (V+) que a nosaltres ens va sorprendre ja que pensàvem que la màxima dificultat era de V- com havíem vist en una ressenya (error). També us podem dir que el pas es pot saltar anant per un moment al diedre i després tornant a la via. La reunió està a un metre de la No te tires. Totes les reunions estan equipades amb anelles cassolanes que ens permeten rapelar la via. Havien estat pintades de groc.
2a tirada (V - V+ - 30 metres - 5 parabolts): Tirem recte amunt cercant les preses que són les justes fins arribar a un punt on ... ens han robat les preses ... i cal cercar amb cura les petites rugositats de la roca i algun pas d'adherència (V+). La dificultat es manté es manté tot el llarg. Quan arribem a la reunió ens sentim orgullosos d'arribar-hi. Tot un plaer.
3a tirada (IV+ - 25 metres - 4 parabolts):  Escalem una aresta (IV+), segurament millor agafar-ho per la dreta. Uns metres més amunt se'ns ofereix la possibilitat d'abandonar-la però es millor seguir per l'aresta. Finalment abandonem l'aresta i ens posem en una canal dreta però amb prou cantos. Són uns metres una mica estranys.
No estem d'acord amb la graduació
La via es pot rapelar però tirem uns metres amunt i girem a l'esquerra fent cap a un collet format per blocs. En el mur de davant hi ha un maillon per muntar el rapel. Sols hi ha un parabolt. Baixem pel costat oposat per on hem pujat. La sortida del ràpel és una mica estranya. El ràpel té uns 20 metres i ens deixa en un camí.
Primer descendim per una tartera amb fites. Passem per davant de la via.
13 min Sortim a la pista. Tirem per l'esquerra, amunt.
15 min S'ha acabat la tartera que tenim a la dreta i agafem un corriol per un prat.
25 min Arribem al cotxe.
Prenem la carretera a les pistes d'esquí d'esquí de Cerler. Passat el km 8 de l' A-2617 hi ha l'aparcament a l'esquerra, abans de travessar un torrent de l'Ampriu.
Des de l'aparcament ja veiem la Torre de marfil, per tant l'aproximació és evident. Cal travessar una tartera i després una pista vella fins un bosquet on trobem el senderó d'accés. Cal buscar el marcat diedre de la via de No te tires... i la nostra va pel costat. Potser és millor anar per la dreta de la tartera, en lloc de travessar-la fins sortir la pista com hem fet a la baixada.
FITXA TÈCNICA.
Dificultat: V+
Temps d’aproximació: 20 minuts.
Temps de descens: 35 minuts (sense incloure el ràpel)
Material: 8 cintes exprés, friends, tascons i reunions.
Via semiequipada hi ha alejes i cal protegir-los.