ARESTA BRUC A LA PIRÀMIDE D'AGULLES

La colla decideix anar aquest dissabte a Montserrat, costa decidir molt on, però finalment decidim anar a la Piràmide. Quan em passen la ressenya penso... nen aquí hi ha poques assegurances.. però ara que l'he fet penso que hi ha les necessàries sempre que no caiguis o et salta algun bolo que rodolaràs i maleiràs que falta algun parabolts però es pot fer, ja dic, molt bé. No vaig tenir sensació de patiment, fruir, i com anàvem tres cordades de dos (els 6 que exigeix les noves mesures Covid), una altra cosa no, però riure a tope. Si clique damunt de la foto porta per títol el lloc d'on està feta o el que es veu.

Descripció de l'itinerari:

Clar depent molt d'on comenceu. Nosaltres vam pujar sense corda els 15 primers metres (I - III) fins un arbre on ens vam encordar. Si es vol es pot pujar pel costat caminant.

1a tirada (IV - IV+ - III - 30 metres - 2 espits): Els primers metres són drets però plens de còdols - allò que en diem un camp de patates - que es puja sense problemes. Anem a l'esquerra i veiem el primer espit que ens indica un pas de IV+ perfectament protegit. Ara la dificultat descens totalment. Fem la reunió sota d'un sostre sobre tres burils que demanen ja la jubilació.

2a tirada (IV - III - 30 metres - un arbre): Sortim per l'esquerra del sostre. Hi ha una fissura que es podria protegir amb algun friends però la roca no dona gaire confiança i preferim pujar a lo Manolo, que bueno que eres. La reunió potser massa tirada a l'esquerra, abisme sense caldre.

3a tirada (III+ - III - i - 30 metres - tres arbres): La roca es torna podrida. Cal anar amb cura en agafar qualsevol pedra. Hi ha savines per protegir-nos. Als 15 metres sortim ja a la carena i anem acaminant fins al cim on hi ha una reunió artesanal.

Descens: Baixem uns metres del cim de la Piràmide i trobem el rapel (15 metres) que ens situa al coll de llevant. Baixem una canal costeruda que ens duu al camí de la Canal Ampla i després al refugi d'Agulles (10 min). Seguim el camí d'anada. Aparcament: 40 min.

Aparcament del coll de Can Maçana.

Aparquem al coll de Can Maçana (710 m.). Per als que no aneu per Montserrat: Sortim per la pista que hi ha a l'extrem.

13 min. Coll de Guirló. Dos minuts després baixa per la dreta el camí al refugi. Cartell.

25 min. Portella. Pas estret. Deixem a l'esquerra el camí d'Agulles. Anem cap al refugi.

35 min Refugi Vicenç Barbé. Seguim el camí principal.

Una egipcia al cim de la Piràmide

37 min. Segona canal. Cartell Canal Ampla a l'esquerra deixant el camí principal. Bifurcació.

40 min Deixem el camí de la Canal Ampla i anem, ara sense sender, a l'esquerra a cercar la paret d'inici de la Piràmide.

43 min Comencem una mica més a l'esquerra. Coordenades UTM: 31T 31T  x=398956  y=4606948

Dificultat: Un pas de IV+, la resta IV i III

Valoració: Se'ns ha fet curta, els llargs són variats i entretinguts.

Desnivell: 90 metres

Temps d'aproximació: 43  minuts.

Descens: 40 minuts

Grau d'exposició: Baix, encara que hi ha poques assegurances i la roca no es bona en les tirades superiors.

Material: 3 cintes, cordinos per llaçar arbres, friends opcionals i reunions.

Via semiequipada.

Roca: Conglomerat encara que les darreres tirades de baixa qualitat.

Orientació: Sud, Aresta Bruc.

Via oberta per: Anònima, de l'any 1977

Per obtenir el track (no és meu):

Mentre escalvem (o millor després) ens venia al cap aquesta canço: