LA CRESTA DEL GALL JA ESTÀ EQUIPADA: PUR PLAER

Feia temps que em miràvem una cresta - que després vam saber que es deia la cresta del Gall. Un dia, avorrits, li ensenyo al Josep Lluís tot pensant que em dirà que la roca era molt dolenta que és la primera impressió que dona, però no és pas així ja que es molt millor del que sembla a primer cop d'ull. Decidim i posar-nos-hi i anar uns quants dies a netejar, a equipar, dissenyar i finalment avui us la presentem. Via situada en el sector Tanca-li-porta

Primer de tot, on està? Hem d'anar al poble d'Ivars de Noguera i seguir una pista que surt a l'extrem oposat del poble i duu a l'embassament de Santa Anna i al poble abandonat de Tragó. Hi ha 2,3 km. per bona pista. Aparcament a la dreta al peu de la cresta que queda a l'esquerra. Molt evident.

.Descripció de la via:

1a tirada (IV - 20 metres - dos arbusts i un parabolt): Ens situem al peu de la cresta. Davant tenim un cordino llaçat en una savina petita (esperem que es faci gran) vers la que ens decantem pujant un esperó. Dalt a l'esquerra tenim el primer parabolt que ens indica per on continua la via. Sempre hi ha passos més senzills però els parabolts ens indica els punts on hi ha més dificultat per on cal anar. Una mica més amunt tenim una altra savina. Passem per l'esquerra i fem cap a una mena de blocs acumulats. Darrera d'aquests tenim la primera reunió en una mena de petit coll.

2a tirada (IV - 25 metres - 4 parabolts): Baixem un metre i ens enfilem per l'aresta que ara va a la dreta on hi ha un parabolt. Un cop superat aquest tram girem a l'esquerra i ara ens toca enfilar-nos per la vora d'un gran bloc on hi ha un altre parabolt que protegeix el segon pas.

Tirem recte amunt per un nou bloc on vam trobar una escarpa clavada antiga que ens indica que algú ja s'havia enamorat/escalat aquesta cresta. Una mica més amunt hi ha un altre parabolt protector del pas. Ara ens toca anar a la dreta a cercar un tram de cresta protegida pel darrer parabolt. Arribem a la següent reunió.

3a tirada (III+ - II - II+ - 35 metres - 1 parabolt - un pont de roca i dos arbustos llaçats): Pugem un mur d'un parell de metres. Dalt trobem un parabolt i un pont de roca. Passem uns blocs i anem caminant per la carena. Al final hi ha un bloc que pugem per la dreta - arbust amb un cordino - i passem aquest tram (II+) i arribem a una savina on muntem la reunió.

Descens: Per l'esquerra trobem unes fites que ens indiquen com baixar. Cal anar girant per passar pel collet on hi ha la primera reunió i arribar a l'aparcament passant pel peu de la via (8 min).

Accés: Tal com hem indicat dalt, a la sortida del poble d'Ivars de Noguera agafem una pista que va a l'embassament de Santa Anna. Als 2,3 hi ha la cresta. Uns metres abans hi ha un aparcament.

Aproximació: Inexistent.

Via d'iniciació i de divertiment. No li demaneu res més.

Dificultat: IV

Temps d'aproximació: 0 minuts.

Material: 4 cintes express i reunions.

Grau d'exposició: Baix

Roca: Conglomerat però no és de qualitat montserratina. Cal anar amb cura, sempre hi ha una pedra que vol canviar de residència.

Orientació: Sud-est

Via oberta per: Josep Lluís Ruiz i Joan Ramon Segura el 19 de novembre de 2020 van acabar d'equipar la Cresta encara que l'escarpa trobada indica que va haver un anònim aperturista.