EL JARDÍ (RACÓ) DEL GUILLEM (1): VIA 4.0

El Mestre Guillem Arias ha obert un nou sector d'escalada. Com es veu que no el deixen a Montserrat. Es diu el Racó del Guillem i està a Sant Llorenç de Morunys. La veritat és que ens ha agradat molt. Potser serà que la meteorologia ha estat amb nosaltres. Quan hem baixat del cotxe plovia una mica i quan hem pujat ho tornava a fer, ara ja amb insistència però ens ha deixat fer dues vies en sec. Ens queda la Dels desertors però ja la farem... tot lo bo es fa esperar. Per veure la Dels Filòsofs.

Tampoc podem dir que la roca sigui una meravella, però com la via està prou equipada no fa tanta por i cal pensar que quan passin altres cordades s'anirà millorant.

Per cert, per entendre la filosofia del Mestre Guillem heu de llegir el seu blog. Es genial i espatarrant. Aquí.

Descripció de l'itinerari:

La via 4.0 segurament és la més fàcil de localitzar ja que comença amb una placa molt evident. En canvi Dels Filòsofs i Dels Desertors queden més amagades a l'esquerra d'aquesta.

1a tirada (II-III-II - 30 metres - 6 parabolts): Anem pujant a 4 grapes per una placa tombada, tot seguint els parabolts grocs. Per la dreta caminant. Tombem una mica a l'esquerra a buscar una reunió enclotada. Les reunions estan sobre equipades amb 4 parabolts en la majoria.

2a tirada (III+ - II - 18 metres - 4 parabolts): Sortim per un petit diedre que sembla més exigent però no arriba a fer por. Després la paret torna a tombar-se.Reunió amb anelles per rapelar.

3a tirada (III- - II - 28 metres - 4 parabolts): Anem pujant per la placa de conglomerat. Hi ha algun parabolt per orientar-nos. Al final anem caminant amb una mena de diagonal a l'esquerra. REunió amb anelles per rapelar.

4a tirada (III+ - IV - III- IV - 30 metres - 10 parabolts): Potser és el llarg més interessant encara que dibuixa un marcat revolt pel qual podem tenir problemes en la recuperació de cordes. Cal saber posar en algun moment una cinta llarga i potser no xapar tots els parabolts. Sortim recte però aviat tirem a la dreta, cercant el punt més feble de la paret. De sobte trobem dos parabolts, però no es tracta d'una reunió. En la part final hi ha un muret amb dos parabolts (IV) i en arribar dalt hem d'anar a l'esquerra per una repisa. Alerta, plantejar-se si fer anar el darrer parabolt perquè acaba fent una mena d'angle recte que dificulta recuperar la corda. La reunió està a l'esquerra amb instal·lació de rapel.
DESCENS: Seguim la línia de ràpels (30 + 18 + 30 metres) de les reunions R4, R3 i R2. Alerta el darrer ràpel no arriba al peu de la via i cal desgrimpar uns metres (fàcil).
Anem a la pista que seguim fins l'aparcament (4 min).
ACCÉS: Posem el comptaquilòmetres a zero en la rotonda de sortida de Sant Llorenç de Morunys i anem cap al Coll de Port.
Al 1,5 km agafem el camí asfaltat al santuari del Lord.
Al km 3 passem un túnel i aparquem a la sortida.
APROXIMACIÓ: Agafem una pista que surt a l'esquerra. Als 200 metres, però dos-cents metres no dos-cents cinquanta, hi ha el trencall a l'esquerra amb una fita. Caminem cap a la paret i ja veiem els primers parabolts. Coordenades UTM: 31T  x=382281  y=4664987. (6 minuts).

Dificultat: IV

Desnivell: 110 metres

Temps d'aproximació: 6 minuts.

Descens: 4 minuts.

Grau d'exposició: Baix

Material: 10 cintes i reunions.

Via equipada

Roca: Conglomerat de baixa qualitat però ha estat molt netejat.

Via oberta per Guillem Arias, setembre de 2021.

1. Bon dia i gràcies per la ressenya. Avui hem anat a fer la via i fins a la tercera reunió algú ha tret tots els parabolts, deixant només les reunions R1 i R2. La tercera reunió només hi han deixat un parablot. Una llàstima !

2. Què cabrons!!! Si volen que no vagin o no xapin els parabolts. Hi ha molt il.luminat de la mà de Déu que creu que pot fer tot perquè té la raó. Ja veurem quan es facin grans on escalarant...