EL JARDÍ (RACÓ) DEL GUILLEM (2): DELS FILÒSOFS

Començant el tram de V

En l'entrada anterior hem explicat la via 4.0 del Jardí/Racó del Guillem però la veritat se'ns va quedar curta així que vam decidir fer la via Dels Filòsofs. Poc després vam fer la via Dels Desertors.

L'inici de la via està més amagat. El més visible és la via 4.0 però sols és qüestió d'anar girant a la dreta per trobar-la. Un pi, més gran que els altres, us hauria d'ajudar a trobar-la però en mig d'un bosc costa de trobar. Potser us anirà millor pensar que en deixar la pista (fita) anar ben aviat recte i no tendir gaire a l'esquerra. Per si us serveix teniu les coordenades UTM: 31T  x=382287  y=4664996

1a tirada ( V - IV+ - 27 metres - 9 parabolts): Al terra hi ha una fita i davant un parabolt que indica per on puja la via (no caldria) que ja veiem des de l'inici el tram de V. Es tracta d'un mur dret però perfectament marcat pels parabolts que ens ajuden a pujar psicològicament ja que la roca no es gaire de fiar malgrat els esforços que han fet els equipadors. Un petit descans i un altre pas on cal anar amb cura (V-) però després es puja amb comoditat.

2a tirada (IV - III - 15 metres - 4 parabolts): Tenim uns metres encara drets (IV) però aviat la paret tomba i es puja quasi a quatre grapes.

3a tirada (I - 28 metres - 3 parabolts): Anem pràcticament caminant amb tendència a l'esquerra fins sortir a la carena on fruim d'una panoràmica excepcional sobre Sant Llorenç de Morunys. Els parabolts serveixen per indicar-nos el pas.

DESCENS: Anem per la carena de la dreta durant dos minuts i agafem una canal, evident, que ens permet baixar fins a terra firma... terreny de bolets. Seguim un corriol.

6 min Sortim a la pista que seguim per la dreta i aviat passem per l'inici de les vies.

9 min Arribem a l'aparcament.

Foto feta  de baixada

ACCÉS: Posem el comptaquilòmetres a zero en la rotonda de sortida de Sant Llorenç de Morunys i anem cap al Coll de Port.

Al 1,5 km agafem el camí asfaltat al santuari del Lord.

Al km 3 passem un túnel i aparquem a la sortida.

APROXIMACIÓ: Agafem una pista que surt a l'esquerra. Als 200 metres, però dos-cents metres no dos-cents cinquanta, hi ha el trencall a l'esquerra amb una fita. Caminem cap a la paret i ja veiem els primers parabolts. Coordenades UTM: UTM: 31T  x=382287  y=4664996. (6 minuts).

Dificultat: V

Desnivell: 70 metres

Descens: 9 minuts.

Grau d'exposició: Baix

Material: 9 cintes i reunions.

Roca: Conglomerat de baixa qualitat però ha estat molt netejat.

Via oberta per Guillem Arias, juliol de 2021.