REPETIR LLOCS AGRADABLES: VIA NIL (CINGLERA DELS ESQUEIX - CORBERA)

Superant el pas clau

Fa uns anys (2021) vaig anar a aquest sector del Santuari de Corbera (Espinalbet) , i la veritat, això d'escalar arran de carretera em va agradar (com has canviat!!). Avui hem fet la via els Iaios a la Paret de la Llum i vam decidir deixar-nos la resta de vies per un altre dia... cal pair bé, així que vam fer la pensada de tornar a la Cinglera dels Esqueix a fer la via del Nil. Segurament el fet que un dels meus nets es digui Nil va influir força. La via és prou divertida, té un aire com les vies fetes Bona feina i Escaladors bucòlics. De fet no sé pas si sabria diferenciar les fotos que vaig fer al 2021 i les del 2024.

Ja veieu via per fruir i escalar que el món s'acaba.

Ressenya de Guillem Arias

Dificultat: V
Temps d'aproximació: 8 minuts
Descens: 8 minuts
Grau d'exposició: Baix
Material: 7 cintes i reunions
Roca: Calcari. Bo, però cal vigilar alguna presa suelta.
Orientació: Sud-oest
Via oberta per: Francesc Panyella i Joan Baraldes (maig de 2023)
Inici de la via

1a tirada (IV - IV+ - 25 metres - 7 assegurances): Anem pujant per plaques calcàries i els parabolts ens indiquen la línia a seguir. La veritat, és que de vegades es pot anar pels costats i evitar la dificultat, encara que no cal fer-ho. Es navega entre vegetació. Reunió equipada per rapelar.

Pas clau

2a tirada (IV - IV+ - V - IV  25 metres - 6 assegurances): El llarg sembla que comença més mantingut. En la part superior ens endúiem una sorpresa. Un mur més dret i exigent (V) protegit perfectament. És el pas clau de tota la via. Reunió equipada per rapelar.

Darrera reunió

3a tirada (III+ - IV - 25 metres - 4 assegurances):  La continuïtat de la paret torna a minvar i el grau de dificultat va també disminuint. Aquesta tirada sembla feta per allargar la via i arribar a la carena, sense voler desmereixer-la. Reunió equipada per rapelar.

Descens: Baixem la via rapelant. Es recomana fer els ràpels curts per evitar tenir problemes amb al recuperació de la corda.  8 minuts al santuari.

Aproximació: Aparquem en el santuari de Corbera. L'altra vegada ho vam fer en un revolt passada la paret, però no vindrà d'aquí. Seguim la carretera que s'allunya del santuari. 8 min. Nom pintat en la paret. Coordenades UTM: 31T  x=401646  y=4664245

Powered by Wikiloc

VIA UN GRAN DIA: EL NOM DE LA VIA HO DIU TOT

M'ENCANTA COLLEGATS: VIA NILO

BATEIG A LA PARET DE LA LLUM. VIA DELS IAIOS (SANTUARI DE CORBERA)