EXCURSIONISME VERTICAL: ROC DEL BOC - VIA DEMOS - ARESTA SUD

Pas clau de la primera tirada

Localitzem per internet la ressenya de la via Demos al Roc de Boc de Garraf i tota la colla decidim anar-hi aviat. Val a dir que la ressenya de Manel&ita que són sempre molt bones i són la nostra admiració, aquí ens dibuixen una mena d'agulla captivadora. La veritat és que no escalarem una agulla sinó un esperó que en algun moment ens desorienten.

La via és curta i només amb un pas exigent, però per estrany que us pugui semblar els companys (tres cordades) hem decidit al bar Antoni Restaurant. (recomanable) que era una via prou interessant: bona roca, bon ambient muntanyenc i envoltat de mar... no ens ha desagradat com pensava que pensaríem.

FITXA TÈCNICA:

Dificultat: V (un pas, que es pot convertir en un modest IV+)
Desnivell: 100  metres.
Temps d'aproximació: 18 minuts
Temps de descens: 20 minuts
Grau d'exposició: Baix
Material: Fiends, 4 cintes exprés i reunions.
Via semiequipada
Roca: Calcari molt bo i abrasiu, hi ha un moment que et fa mal els dits de les rugositats de la roca.

Via oberta per Juan Medes i M. Pedro (Gastón) obertes l'any 1981. Ressenya d'aquella època:

Descripció de l'itinerari:

Pas clau, des d'una visió lateral

1a tirada (V - IV - 20 metres - dos espits): Des del terra veiem un sostre - que és el pas clau de la via - on trobem una assegurança i una mica més amunt la segona. Pugem vers el sostre i ens cal fer un bon tirapit. Jo, vaig anar per la dreta que és de més bon passar. Observem que la roca és genial i adherent. Ens arriba a fer mal els dits en alguns passos. Després hi ha un diedre i aviat baixa la dificultat. Fem la reunió sobre un solitari espit.

Pas del segon llarg

2a tirada (IV - III - II - 25 metres - net): Davant tenim un muret d'un parell de metres ben verticals però amb bones preses. Superat aquest pas - que hem de protegir - ja podem pràcticament caminant. La reunió la fem sobre un arbre que queda un parell de metres a l'esquerra. També podem fer reunió amb friends. 

3a tirada (III+ - III - 25 metres - net): Ara pugem per una cresta divertida, no difícil i de bon protegir, però els companys decidim que ens ha agradat escalar-la per l'ambient pirinenc amb la salabror del mar (penseu que som de terra en dins). Fem la reunió sobre un arbust.

4a tirada (II - 30 metres - net): Francament, si voleu us podeu traure els peus de gat en la reunió anterior i pugeu caminant sense encordar-vos cap problema. Feina feta.

Descens: Pugem a la creu del Roc del Boc (166 m.) i baixem cap al collet i llavors agafem un corriol, no gaire evident, i baixada ferma. 20 min fem cap al carrer del Castellot.

Accés: En el km 179,9 de la carretera de les Corves del Garraf (C-31) i agafem un trencall cap a la muntanya. Agafem el carrer del Castell i després per una pujada ferma del carrer de Can Lluçà que ens duu al carrer del Castellot, Anem a l'esquerra fins a l'extrem on aparquem. 

Aproximació: Agafem unes escales - en algun lloc he llegit que era el passatge Gurugú - per on pugem i seguim un corriol cap a l'esquerra. Hi ha un moment que el sender s'enfila, Doncs no cal pujar. Hem de passar a tocar d'una torre elèctrica i anem seguint unes fites i una mica d'intuició encanrant-nos vers l'aresta oposada, prou evident (18 min). Coordenades UTM: 31T  x=407686  y=4567551

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LA PETARRUFA: DESCOBRIR NOVES PARETS

LA VIA SUPREMA DEL MONTMELL: INTEGRAL DEL SOL I LA LLUNA

ESCALADA ESPORTIVA A SOLIUS: ROCA PONÇA

ESCALADA ESPORTIVA: SECTOR L'INDRET (CUBELLS)

MÉS VIES PER DESCOBRIR A LES ROQUES TOMBADES DE CARDO

TORNAR A MONTMELL: VIA JORDI CARBONELL - PICNIC

ESCALADA DIVERTIDA: SANTUARI DE CORBERA (BERGUEDÀ)

PARET DE LA PLUJA: DIA DE PLUJA, UN RECORD MERESCUT A EN TONI ALARCON