PLAER PELS PORUS: AINA A MALANYEU

Hi ha dies que quan arribes a casa penses que tot ha anat redó. Aquesta és la sensació que he tingut avui. He escalat sense patiment el que considero el meu grau, el dia perfecte, els companys immillorables ...
Malanyeu és una paret d'hivern. Cal anar quan a les comarques interiors hi ha la boira. El sol dona a la roca i escalfa l'ambient. L'altre dia vam anar a fer la Montse Curtó i em va agradar però... avui l'Aina m'ha meravellat, segurament ha estat el dia doncs el company em diu que no hi ha tanta diferència. Ja veieu un via per fruir...
Pels que no coneixeu la roca de Malanyeu és un altre plaer. Hi ha trams on hi ha uns forats on et sobra presa. Més amunt, la paret es posa més seria. Un altre plaer és que cadascun dels llargs són diferents als anteriors amb un regust ben especial.
Altres vies a Malanyeu:
 Via Estat de gràcia,  - Via Montse Curto  - Via Doraemon - Via Francesc Sunyol
DESCRIPCIÓ DE LA VIA:
Al peu de la via trobareu escrit amb retolador negre el nom de la via però jo he trobat primer un pont de roca amb una baga negra i un parabolt blau a uns 4 metres del terra.

1a tirada (II - IV+ - V - 40 metres - 5 parabolts i 4 ponts de roca): Comencem amb una placa tombada fins arribar a un ressalt on hi ha el primer pont de roca (amb un cordino fosc) on cal canviar el xip. Una espatarrada i trobem dos xapes ben properes. La primera pintada de blau. (IV+). Pugem per una d'aquests plaques tant de Malanyeu plena de forats on podem anar triant on agafar-fos i fer la pinsa. En el tram superior és posa la paret més dreta i augmenta una mica el grau però es pot jugar anant a la dreta o a l'esquerra.Arribem a un replà on anem caminant.
2a tirada (V - Ae - IV - 30 metres - 3 parabolts i 3 ponts de roca): Pugem un primer mur prou llis d'uns quatre metres com a molt, ja sense forats (V). I ens anem caminant fins al poper mur, més exigent. Pels manolos diuen que 6a+ per a mi Ae - o sigui estremp ben posat - i encara he fet un A0 a la xapa de dalt. No em puc amagar doncs al vídeo que ha fet el Toni em se veu amb mega claredat. Després d'aquesta placa l'escalada és més fàcil (IV) entre blogs. Sempre amunt i seguint els parabolts o els nombrosos ponts de roca.
3a tirada (IV - V - 20 metres - 3 parabolts i 3 ponts de roca): Ens trobem un primer mur per caminar una mica i situar-nos en un altre mur on hi ha una mena de diedre dret. No és un diedre de línies perfectes sinó que és "irregular". Segurament és el pas d'escalada més exigent de la via (excloent logicament els passos d'artificial) però dir-vos que també han estat uns metres molt bonics on t'haviens de buscar-te la vida (oposició, escalada en diedre...) (V).  El company ha posat un friend petit en el pas més compromès. Després hi ha un darrer mur però és  puja amb força presa per agafar-se.
Les tres reunions estan equipades amb anella per rapelar. Nosaltres hem empalmat els dos llargs de dalt.
Tornem pel camí d'anada (25 min.).
Accés: A la carretera de l'Eix del Llobregat - C-16 en el km. 110 agafem un trencall que ens durà al llogarret de Malanyeu. Aparquem al costat de l'esglesiola de Sant Sadurni. Darrera seu ja podem veure la paret del cingle de Malanyeu.
Aproximació: Passem per davant de l'església i agafem una pista. Davant tenim la paret de Davessó on podem localitzar la via que està a l'esquerra, al tram més herbós. Hi ha moltes mates de boixos i altres arbusts però no molesten en la realització de les vies encara que no queden molt bé en les fotografies.
Passem pel costat d'una masia. Continuem per la pista. Travessem un rierol. Abans del Molí de Baix deixem la pista i agafem un corriol que travessa un barranc i s'enfila vers la paret (22 minuts). Quan ja estem tocant la paret agafem un carrerany que va a l'esquerra fins trobar una fita amb una pedra que indica el trencall que hem d'agafar per arribar a l'inici de la via on hi ha escrit el nom de la via.
Dificultat: V - Ae (6a+)
Descens: 25 min.
Grau d'exposició: Baix.. Caldria veure l'estat els cordinos dels nombrosos ponts de roca.
Material: 9 cintes, friends  (en vam posar un de petit) i reunions.
Roca: Calcària, disfrutona.
Via oberta per: .Joan Baraldes l'estiu de 2010.