NOVA VIA: INTEGRAL A LA CRESTA D'AMETS

Això del confinament comarcal ens ha fet molt de mal. Només sortint 4 km podíem anar al sector de Tanca-li-porta a Ivars de Noguera i ens ha permet escalar amb dignitat. Amb tants dies hem obert una nova via. Va pràcticament en paral·lel a la Cresta d'Amets però va més directa, per l'esquerra amb una mica més de grau.

Descripció de la via

1a tirada (V/V+ - 22 metres - 4 parabolts i dos friends): Ens siteum en el contrafort que baixa més avall de la paret. Ens posem a l'esquerra. Recordeu que per la dreta va la Cresta d'Amets. Dalt només es separen per un metre. Observeu que a la paret hi ha una fissura molt evident i damunt hi ha una línia de parabolts. A por ellos. Primer us cal posar un friend per assegurar el primer pas. Només us cal tirar-lo i es posa sol. Ara us toca fer una tirada (V) i començar per la fissura. Un cop fet aquest primer cop cal anar a l'esquerra i abandonar la fissura. Esteu davant un mur llis on veieu dos parabolts. Són passos finets. A la sortida de la placa hi ha el pas més complicat (V/V+).

Arribeu al tercer parabolt i sortim recte amunt. Una fissura ens diu que hem de posar aquí un altre friend. Davant tenim la reunió de la Cresta d'Amets però no de la nostra que va més per l'esquerra seguint uns blocs. En mig de la cresta un altre parabolt que protegeix la progressió que ara és fàcil. Després d'aquest ja trobem la reunió en un bloc pla (cordino).

2a tirada (II - IV+ - V- - 18 metres - dos parabolts): Sortim amb un salt - podem anar per la dreta - i anem per la cresta caminant. Trobem un bloc que podem anar per la dreta caminant, però un parabolt ens indica que hem de pujar-lo per l'esquerra (IV+, un pas). Arribem ara a una mena de bretxa. A la dreta hi ha un mini-gendarme (en aquesta paret tot és mini) i enfilar-vos amunt.

Si sou matxotes podeu anar per la dreta del gendarme, però els humans el fem per l'esquerra. Hi ha un parabolt. Ja damunt del gendarme us poseu drets i un cop dalt feu la creu. Caminem un parell de metres i ja estem a la segona reunió on enllacem amb la Cresta d'Amets que seguim.

3a tirada (II - V- - 20 metres - 1 parabolt): Anem caminant per la cresta sense dificultats. Arribem a un darrer blog - que podem evitar per la dreta caminar - però fets a fer ens hi posem a pujar al dret per un pas d'un parell de metres. Munten la reunió en un arbust.

Descens: Sortim a una mena de collet que hi ha a la dreta on veiem les fites que baixen - cal anar amb compte - . Travessem la Cresta del Gall i fem cap a la pista.

Accés: Tal com hem indicat dalt, a la sortida del poble d'Ivars de Noguera agafem una pista que va a l'embassament de Santa Anna. Als 2,3 hi ha la cresta. Uns metres abans hi ha un aparcament.

Aproximació: Inexistent.

Via curta que es pot complementar amb la Cresta de d'Amets o la propera Cresta del Gall.

Dificultat: V/V+ Un pas de V+ negociable

Material: 6 cintes expres, friends i reunions.

Grau d'exposició: Baix

Via semiequipada (cal posar dos friends, veure descripció)

Roca: Calcària de qualitat.

Orientació: Sud-est

Via oberta per Josep Lluís Ruiz, Joan Ramon Segura, Carme Martínez i Antonio Balasch el 23 d'abril de 2021