EL JARDI (RACÓ) DEL GUILLEM (3): ELS DESERTORS

L'altre dia vam anar a fer les altres dues vies del Racó del GuillemVia 4.0 i Dels Filòsofs, però encara ens quedava la via Dels Desertors i avui hem decidit acabar la trilogia. Encara que sospito que no serà la darrera del Racó. A veure si el mestre continua un altre cop tan actiu com sempre...

1a tirada (III+ - II . 30 metres - 5 parabolts): Ens situem en una placa i anem pujant seguint la línia evident dels parabolts. No cal xapar-los tots els parabolts perquè no comporta gaire compromís.

2a tirada (II - I - 25 metres - 3 parabolts): Grimpada inicial que acaba caminant. Els parabolts ens ajuden a localitzar la via. Davant tenim el mur exigent de la via.

3a tirada (IV+ - A0 - 20 metres - 10 parabolts): Primer de tot un cop passat el primer parabolt situat al terra podem agafar un escape per la dreta que ens duu al final de la Via Dels Filòsofs i baixar caminant. Davant tenim un mur. La veritat, jo mai havia vist tants parabolts junts. La paret és vertical però no és especialment difícil, però quan us poseu a la paret ho entendreu. La pedra no dona gens de confiança i quan comença a caure pedra - molt netejada ja - entendreu perquè hem d'anar fent A0. Anem fent una ziga-zaga a l'esquerra i pujar al final recte. Acabem caminant. Els estreps no serveixen de res. El darrer llarg no el vam fer, perquè ja l'havíem fet en escalar la via 4.0. Si voleu anar per la dreta baixeu amb cura una cresteta i enllaceu amb l'acabament de la via Dels Filòsofs per on podem baixar caminant i ens estalvia temps.

4a tirada (IV - I - 10 metres - 2 parabolts): Flanquegem a l'esquerra fins un pas estret (IV) i fem un flanqueig a l'esquerra on hi ha la reunió amb la instal·lació de ràpels per baixar per la via 4.0

DESCENS: Seguim la línia de ràpels (30 + 18 + 30 metres) de les reunions R4, R3 i R2. Alerta el darrer ràpel no arriba al peu de la via i cal desgrimpar uns metres (fàcil).

Anem a la pista que seguim fins l'aparcament (4 min).

ACCÉS: Posem el comptaquilòmetres a zero en la rotonda de sortida de Sant Llorenç de Morunys i anem cap al Coll de Port.

Al 1,5 km agafem el camí asfaltat al santuari del Lord.

Al km 3 passem un túnel i aparquem a la sortida.

APROXIMACIÓ: Agafem una pista que surt a l'esquerra. Als 200 metres, però dos-cents metres no dos-cents cinquanta, hi ha el trencall a l'esquerra amb una fita. Caminem cap a la paret i ja veiem els primers parabolts de la via 4.0. Hem d'anar, sense sender, a l'esquerra, pujant arran de paret.. Coordenades UTM: 31T  382327 4664976 (7 minuts).

Dificultat: IV+/A0

Desnivell: 85 metres

Temps d'aproximació: 7 minuts.

Descens: 4 minuts.

Grau d'exposició: Baix

Material: 10 cintes i reunions.

Roca: Conglomerat de baixa qualitat però ha estat molt netejat.

Via oberta per Guillem Arias: Agost de 2021.