GAUDINT D'UN PLA C: COLLBATÓ: JOC DE NENS

Dues setmanes parlant que faríem i deixaríem de fer aquest dia que estàvem desconfinats municipalment i podíem fer el que volíem (collons de Covid-19 i de govern). Ahir, com la previsió pintava que faria molt de fred, decidim anar a escalar a Montserrat. Noves propostes i més propostes. Al matí, a l'hotel del Bruc, fa una ventada terrible i decidim canviar a un pla C. El problema és que no sabem on anar ... finalment decidim baixar a Collbató i anar a fer una cresta amb un nom infantil: Joc de nens. No és la millor via de la nostra vida però ens ho hem passat molt bé i hem agafat noves energies per anar a treballar - els que treballen. Ens queda el regust d'haver aprofitat molt bé el dia. I qui no es conforma és perquè no vol...

Els primers dos llargs són comuns a la cresta de l'Avi Joan. Coordenades UTM d'inici de la via: 31T  x=402109  y=4603282

1ra tirada (III+ - 40 metres - 4 parabols): Pugem per una placa tombada a tocar d'una canal - per on podríeu pujar caminant, però hem vingut a escalar. Fer la reunió en el moment que la paret es posar més vertical.

2na tirada (IV- III - 30 metres - 2 parabols i un clau). Pugem per una fissura on hi ha un clau i anem pujant per terrasses. Acabem caminant. Muntem la reunió a la via de l'Avi Joan. Podem abandonar la via anant per l'esquerra a cercar el camí de la drecera dels Graus però anem uns 30 metres a la dreta, amb una lleugera baixada per trobar l'inici de la Jocs de nens.
3ra tirada (III+ - 40 metres - un pont de roca pot útil, dos parabols): El pont de roca ens indica per on comença la via. No presenta cap dificultat però en la part de dalt es pot posar algun friend però no cal). Anem pujant i trobant els parabols)

4ta tirada (IV+ - 15 metres - tres parabols): És la tirada més bonica de tota la via.
Comencem per un muret dret i amb poques preses. D'avall ja veiem l'assegurança. Ara cal anar cap a l'esquerra amb una mica de cura (tram ben protegit). Després ens toca pujar per un tram amb la roca no tan bona. Cal assegurar-se en agafar les preses. Trobo que la dificultat està mantinguda durant els 15 metres. Acaba amb un ressalt.

5na tirada (IV+-IV - 18 metres - 1 parabol): El primer pas de sortida és una mica obligat (IV+). Ara pugem per un tram amb la roca un xic trencada. Hi ha dues savines que servia per assegurar la tirada però han passat a millor vida. La dificultat del llarg decreix a IV. Es poden fer les tirades 4 i 5 en una de sola.
Sortim de la paret i trobem la reunió. Baixem un ressalt i anem a la dreta caminant.
6na tirada (IV - 10 metres - 2 parabols): Trobem un parabol que de poca cosa ens serveix, a més d'indicar per on puja la via. Anem per una placa on trobem l'altra assegurança. Roca un xic trencada.

Descens
Tirem amunt a buscar el camí de les Bateries (5 min.). Anem pel camí principal fins arribar a Collbató (35 min.). Segurament hi ha formes més ràpides de baixar però ja ens anava bé baixant xino-xano.

AccésHem d'anar al centre de la vila i prendre el carrer de Muntanya, passant per la vora dels bombers. Dalt prenem el carrer de la Drecera i aparquem. Alerta que hi ha una zona de prohibit aparcar i es veu que els veïns són molt recelosos i els mossos multen amb relativa facilitat.

Aproximació
Sortim de Collbató i amb la ressenya a la mà cerquem la nostra via. Prenem el camí de la drecera dels Graus. Abans d'arribar a Jardinet abandonem el camí i anem a la dreta a buscar la placa tombada per on puja la via. Cal cercar la R0 encara que podem començar a escalar des d'un parell de metres avall. (10 min)

Dificultat: IV+
Temps de descens: 35 minuts.
Grau d'exposició: Baix - mig.
Material: 4 cintes esprés, reunions. En algunes ressenyes hem vist que portaven friends.
Roca: Conglomerada.
Orientació: Sud-est.
Observacions: No tenim dades dels aperturistes.

Avui la música que li ha sonat a la Diana a la paret ha estat:

Jo vull recordar la figura de Pau Donés que cada vegada que l'escolto em diu més...

1. La vaig fer el dia abans, en un parell de dies faré la meva piulada, el primer llarg pica..pica .... El segon llar no va per on diu la ressenya va 3/4 metres a la dreta i es el segon llarg de la ressenya de la via "Civid" i no, no estic equivocat a la r-2 bis hi ha una pedra del obridor que així ho diu ..... al fer les ressenyes en el segon llarg es va equivocar al marcar el recorregut..... !!!!

2. Aquest comentari del Guillem correspon a l'entrada posterior via del Salla Gran a la paret del Pont