VIA ALIMERA: SANTUARI D'HIVERN A LA CODOLOSA

Inici de la via (a l'esquerra estan començant la via del Diedre

Torna el temps de les boires i no podem deixar d'anar al santuari de la Codolosa. Sembla que no som els únics practicants d'aquest ritual d'hivern ja que les parets de la Codolosa estan a  petar,  però és una garantia de bon temps i els escaladors ho sabem. Després de comentar i recomentar quina via feiem finalment s'ha imposat que avui faríem la via Alimera. La veritat és una via de pur estil Codolosa...i perquè no dir-ho, ens ha agradat, és allò de com estar al teu nivell la fruixes de valent.

A peu de via ens quedem una mica frapats. A l'esquerra hi ha la via Reincidents, la del Diedre (on es posa l'altra cordada de la colla), Alimera, a la dreta Via les CabresPensionistes, Via ED, CDR i tot en uns 5 metres. No ens ha d'estranyar que sigui fàcil saltar-nos de via per dalt. Sort que el nom està posat al peu de cada via...
Altres vies del sector que trobareu en aquest blog:
Campions, Josep MonistrolJoan's, l'Avi Trepador, Via Laietana, 18 d'0octubre Punt Verd.

Dificultat: V

Metres d'escalada: 95 metres

Temps d'aproximació: 25 minuts

Temps de tornada: 22 minuts

Grau d'exposició: Baix, encara que les assegurances allunyen

Via semiequipada

Material: cintes exprés, friends petis, tricamps i reunions

Via oberta per: J. Santana i M. Martin l'any 2002
Alimera escrit al terra. Cordada pujant la via del Diedre

1a tirada (III+ - V - IV- - 40 metres - tres parabolts i un pont de roca): Els primers metres són per agafar confiança però aviat la paret es posa més dreta i les preses de sobte han desaparegut, misteris de la paret. (V). Més amunt marca un altre V que no vaig trobar encara que poder em vaig tirar cap a la via del Diedre. Ja veieu, poques assegurances per la qual cosa cal posar algun "catxarret" segons valentia del company encara que ja sabeu que a Montserrat costa protegir.

Primers metres

2a tirada (V-IV+ - 35 metres - 4 parabolts): Sortim per la dreta per un pas que ens fa escalar, finet. Un cop l'havia fet em trobo que el següent també és prou exigent ja que no hi ha mans. Alerta... segur que per l'esquerra seria molt més fàcil però un parabolt ens exigeix anar per la dreta. Anem per una mena d'esperó. De sobte l'esperó continuo però la via tira a la dreta per pujar per una feixa. I mira que recte sortiria una via més lògica i exigent. Quan hem acabat la feixa hem de tirar recte amunt, de fet girant a l'esquerra per buscar l'esperó.

3a tirada Alerta, aquí segurament vam tirar una mica a la dreta i vam enllaçar amb la via de les Cabres (IV+-IV - II- 35 metres - 6 parabolts): Anem pujant dret per l'esperó, dret, fins arribar a un amena de sostret vermell. Nosaltres vam girar a l'esquerra - en alguna ressenya sembla que ho fa a la dreta. A l'esquerra tenim un flanqueig amb bones mans... perquè els peus no...he posat el peu a un munt de terra (por). En acabar el flanqueig hi ha el darrer flanqueig que ens indica que hem de tirar amunt uns 5 metres escalant i uns 5 metres més caminant fins trobar una reunió rapelable.

Des de la via del Diedre

Si en sortir de la reunió no aneu a la dreta a buscar el primer parabolt que veieu feu el 3r llarg que us pertoca 3a tirada (IV- 20 metres - 2 parabolts que inicialment no veieu). Desfem el camí de pujada (22 min).

Descens: Muntem un primer ràpel de 60 metres exactes fins la primera reunió. Llavors nosaltres hem anat a la dreta, a buscar una reunió propera i hem fet el darrer ràpel de 35 metres. Tornem pel camí d'anada.

La Diana a la via del Diedre

Aproximació: Aparquem en la plaça que hi ha al costat dels bombers de Collbató (Passeig de Ronda). Agafem el camí que puja a la muntanya, fins la part alta del carrer de la Drecera (12 min) i agafem el camí de la Drecera de Fra Gari que seguim. Deixem un primer trencall a la dreta.

15 min Agafem el camí a la dreta. Ara anem flanquejant la paret de la Codolosa, cercant el diedre que ens indicarà la nostra via que està a la dreta.

25 min Cerquem el nom de la nostra via, seguint la relació que hem posat en començar aquesta entrada. Coordenades UTM: 31T  x=402377  y=4603254

Si voleu seguir el track: