REFUGI DE PIRATS: VIA LAIETANA 18 D'OCTUBRE

Sortida de la tercera tirada

La Codolosa és un autèntic refugi de pirats/pirates on cal atracar quan fa fred. Encara que avui anem a la paret de la Salut que està en un lateral i no sé si entra dins de la denominació genèrica de la Codolosa. En aquest pany de paret hi ha quatre vies obertes:  Via Gran Via de les Corts Catalanes - Via Laietana 18 d'octubre - Via Passeig Colom - Via Rambla Santa Mònica. Alerta que en una via de la dreta vam veure que havia un espàrrec i li han tret/robat una xapa.

La via Laietana és una via discontinua amb dos primers llargs de pas (bonics però no maten) però amb un tercer llarg genial i exigent pel meu modest nivell.

Altres vies del sect.or que trobareu en aquest blog: Campions, Josep Monistrol, Joan's, l'Avi Trepador i Punt Verd.

FETXA TÈCNICA

Material: 7 cintes exprés i reunions

Via oberta per: Desconegut
Descripció de la via
Metres inicials de la via

A la paret trobem una fletxa i un parell de parabolts en la via.

1a tirada (IV+ - IV - 25 metres - 3 parabolts i un arbust): Tenim un petit relleix que ens obliga a tibar aprofitant una presa situada amunt amb poques preses de peu. Després anem pujant. La dificultat no es manté i anem
pujant per trams de dificultat poc mantinguda. En la part de dalt abandonem aquesta mena d'esperó i anem  prácticament caminant a la dreta a cercar la paret.

Segona reunió i fent la segona tirada

2n tirada (IV - 20 metres - 2 parabolts - 1 pont de roca): Nosaltres vam fer reunió però com és una tirada curta es poden encadenar la primera amb la segona. Escalem per una paret prou tombada.

Fent el flanqueig de la tercera tirada

3a tirada (IV+ - IV - V - 25 metres -  6 parabolts - 1 arbust): Llarg molt interessat i variat. Sortim per la dreta uns 4 metres i fer un flanqueig espectacular a l'esquerra passant per una feixa fins arribar a una petita canal per on pugem fins arribar a un diedre per on escalem. Al final cal traure el peu a la dreta fora del diedre per superar el pas més exigent de la via.

Sortida del tercer llarg

Descens: Hem llegit que es podía fer un rapel de 60 metres, pero hem preferir fer-ne un de 30 metres fins la segona reunió i d'aquí un altre de 40 al peu de via. Baixem pel camí d'anada: 8 min

Aproximación: Sortim del pàrquing de l'ermita de la Salut. Aviat agafem el trencall a la dreta que puja pel barranc de Sant Catarina.

Foto feta per Joan Alcalà, l'alegria de la huerta

6 min Agafem un trencall a la dreta. Indicaciones cap a la Cova Gran.

10 min El camí gira a la dreta per una mena de deixa arran de paret. En el mateix moment d'arribar ja tenim davant la nostra vía. Coordenades UTM: 31T  x=402460  y=4603192