CONSOL DE LA CODOLOSA: PUNT VERD

Inici de la via
Volíem anar a fer una via per dalt les agulles però feia vent i el coneixement ens ha fet desistir i anar al port pirata de la Codolosa on s'estava de meravella. És com jugar a les cartes i tenir un as amagat. Anàvem sense ressenya però recordava haver llegit la via Josep Monistrol, Al final sense adonar-nos ens hem posat a la Punt Verd.
Està equipada amb claus vells, ponts de roca i algun espit. En alguna ressenya parlava de friends però nosaltres no els hem fet anar.
1ra tirada (V- - IV – V- - 30 metres – 1 espits, 3 claus, 2 ponts de roca, 1 friend): A la dreta, tempdora, tenim la via Joan's equipada amb parabolts. Nosaltres ens encarem  cap a un espit que es veu des del peu de via (pugem per la via Josep Monistrol). La resta de protecció ens l'anirem trobant mentre pugem.
Per arribar a l'espit cal pujar per un llavi que agafem per la dreta. Ara anem a l'esquerra on hi ha amagat un clau. Llacem un pont de roca i ara ens toca un friend que està al centre de la canal per on pugem. A la dreta hi ha un clau amb una cordino lila però que no ho fem anar doncs ens desvia una mica de la via (per aquí puja la Josep Monistrol, però nosaltres anem per l'esquerra). Passem per la vora d'un arbret i anem a buscar la reunió que està a l'esquerra Reunió amb anella per rapelar.
2na tirada ( V+ - IV - 35 metres - 2claus -  1 pont de roca - un arbuts): Uns metres damunt de la reunió veiem un cordino. Estem en el pas clau de la via (V+). A la dreta hi ha una pitonissa que només es veu quan estàs a sobre i que protegeix el pas (encara que tinc algun dubte). El pas proper és fi, un poc superat anem a la dreta (IV) i comencem a pujar per una placa sense gaires dificultats. Passem entre uns matolls i aprofitem per posar un cordino en un arbust.
Arribem a un replà. Nosaltres hem anat a l'esquerra i hem trobat una via per on rapelar. Sembla que la via tira per la dreta (IV+) i surt a buscar la Monistrol.
Quant vam fer la via dels Joan's se'ns va enganxar la corda amb un matoll i anem amb por per descendir per aquesta reunió, així que anem a buscar la reunió de dalt de la via dels Joan's.
Podem fer un rapel de 60 metres, o bé fraccionant-lo amb dos de tres a la reunió.
Anem pel camí a Collbató. 10 minuts.
Aproximació: Aparquem el cotxe al carrer dels Graus i pugem pel de la Drecera. Atenció que l'aparcament en aquest darrer està restringit als veïns.
7 minuts. Deixem el camí principal i agafem un secundari que surt per la dreta. Pal amb el nom de la cova de les Arnes. Ens dirigim cap a un pal de la llum i ja podem albirar la paret de la Codolosa.
14 min. Ja estem a peu de paret. Anem uns metres a l'esquerra a cercar la canal per on puja la via a l'extrem esquer.
D'altres vegades pujavem des de l'ermita de la Salut però crec que es millor ascendir per la part de dalt del poble de Collbató.
Dificultat: V+
Temps d'aproximació:14 minuts.
Descens: 7 minuts (sense incloure els ràpels).
Grau d'exposició: Baix
Via equipada
Material: 7 cintes, cordino per llaçar un arbusts i reunions.
Roca: Conglomerat de qualitat montserratina, encara que queia algun còdol amb el fregament de la corda al segon llarg.
Via oberta: L'any 2012 Joan Asin amb la col·laboració d'Antoni Gómez i Joan Baraldes