CONSOL DE LA CODOLOSA: PUNT VERD
![]() |
| Inici de la via |
Està equipada amb claus vells, ponts de roca i algun espit. En alguna ressenya parlava de friends però nosaltres no els hem fet anar.
Descripció de la via:
1ra tirada (V- - IV – V- - 30 metres
– 1 espits, 3 claus, 2 ponts de roca, 1 friend): A la dreta, tempdora, tenim la via Joan's equipada amb parabolts. Nosaltres ens encarem cap a un espit que es veu des del peu de via (pugem per la via Josep Monistrol). La resta de protecció ens l'anirem trobant mentre pugem.
2na tirada ( V+ - IV - 35 metres - 2claus - 1 pont de roca - un arbuts): Uns metres damunt de la reunió veiem un cordino. Estem en el pas clau de la via (V+). A la dreta hi ha una pitonissa que només es veu quan estàs a sobre i que protegeix el pas (encara que tinc algun dubte). El pas proper és fi, un poc superat anem a la dreta (IV) i comencem a pujar per una placa sense gaires dificultats. Passem entre uns matolls i aprofitem per posar un cordino en un arbust.Arribem a un replà. Nosaltres hem anat a l'esquerra i hem trobat una via per on rapelar. Sembla que la via tira per la dreta (IV+) i surt a buscar la Monistrol.
Quant vam fer la via dels Joan's se'ns va enganxar la corda amb un matoll i anem amb por per descendir per aquesta reunió, així que anem a buscar la reunió de dalt de la via dels Joan's.
Descens:
Podem fer un rapel de 60 metres, o bé fraccionant-lo amb dos de tres a la reunió.Anem pel camí a Collbató. 10 minuts.
Aproximació: Aparquem el cotxe al carrer dels Graus i pugem pel de la Drecera. Atenció que l'aparcament en aquest darrer està restringit als veïns.
7 minuts. Deixem el camí principal i agafem un secundari que surt per la dreta. Pal amb el nom de la cova de les Arnes. Ens dirigim cap a un pal de la llum i ja podem albirar la paret de la Codolosa.
14 min. Ja estem a peu de paret. Anem uns metres a l'esquerra a cercar la canal per on puja la via a l'extrem esquer.
D'altres vegades pujavem des de l'ermita de la Salut però crec que es millor ascendir per la part de dalt del poble de Collbató.
FITXA
TÈCNICA:
Dificultat: V+
Desnivell: 65 metres.
Dificultat: V+
Desnivell: 65 metres.
Temps
d'aproximació:14 minuts.
Descens:
7 minuts (sense incloure els ràpels).
Grau
d'exposició:
Baix
Via equipada Material: 7 cintes, cordino per llaçar un arbusts i reunions.
Roca: Conglomerat de qualitat montserratina, encara que queia algun còdol amb el fregament de la corda al segon llarg.
Orientació: Sud.
Via oberta: L'any 2012 Joan Asin amb la col·laboració d'Antoni Gómez i Joan Baraldes
Altres vies fetes a la Codolosa:
Abans de la Codolosa: La via d'en Pitu - L'avi Joan - Joc de nens -
Pròpiament la Codolosa: Punt Verd - Josep Monistrol - Joan's - Campions - L'avi trepador - Delinqüents - Via del Diedre - Via Alimera -
Paret d de la Salut: Via Laietana, 18 d'octubre

Comentaris
Publica un comentari a l'entrada