VIES FACILS: SANT LLORENÇ DE MORUNYS: LES BESSONES - LO QUE DURI

Alerta!!! Vies desequipades per gurus que es creuen que saben el que és bo i dolent.
Per què no desequipen les vies de 6è?
N'hi ha que patin a les vies de III i volem poder anar a escalar.
Sa mare era una santa, però el fill....

Primer vam anar a descobrir les vies del Racó del Guillem (Via 4.0 i Dels Filòsofs i la via Dels Desertors.). Però vam trobar un parell de vies desconegudes prou interessants. Avui anem a explorar les Bessones i Lo que duri. A més a prop hi ha la roca Sobirana (via de la Broca i Visites inesperades). Ja veieu aquest sector del túnel del Santuari del Lord està convertint en un chiquipark.

Com arribar?

Posem el comptaquilòmetres a zero en la rotonda de sortida de Sant Llorenç de Morunys i anem cap al Coll de Port.

Al 1,5 km agafem el camí asfaltat al santuari del Lord.

Al km 3 passem un túnel i aparquem a la sortida.

LES BESSONES:

Són dues línies paral·leles de dos llargs idèntics amb passos puntuals de IV, però dominen els trams de III. Un cop aparcat al túnel caminem 50 metres per la pista enllà. Agafem una pista a l'esquerra amb una fita per on ens enfilem. Als 60 metres trobem una altra fita que ens enfila a la paret. Ja estem a peu de via. 2 minuts. Coordenades UTM: 31T  x=382208  y=4665012. Les xapes estan pintades amb un destacat verd turquesa que ajuda a localitzar-les. Veure track.

1a tirada (III - IV - 25 metres - 7 (esq)/ 6 parabolts): Sols cal anar seguint els parabolts ben visibles. Reunió amb anelles per rapelar.

2a tirada (IV - 20 metres - 5 parabolts): Potser el pas més exigent són les sortides de la reunió. La resta és anar pujant.

Descens: Nosaltres vam agafar una corda de 60 metres i vam haver de fer els dos ràpels sense major història.

LO QUE DURI:

Aquesta via és encara més fàcil de localitzar. En l'aparcament que hi ha a la sortida del túnel. Agafem un sender que surt amunt. Als 10 metres hi ha una fita que ens indica la línia de parabolts de verd turquesa.
1a tirada (III + - 18 metres - 5 parabolts): Poca cosa a explicar. Anar seguint els parabolts amunt amb algun ressalt.
2a tirada (IV - III - IV - 18 metres - 4 parabolts): Com en el cas anterior hi ha algun ressalt que ens exigeix posar atenció).

3a tirada (I - III+ - II - 31 metres - 4 parabolts):  Sortim caminant fins arribar a un muret on hem de posar-nos a escalar. El primer metre és estrany. Després es puja mig caminant. Alerta. El llarg fa 31 metres i si anem amb corda de 60 metres us caldrà sortir un metre de la reunió.
Descens: Totes les reunions estan equipades amb anelles per rapelar. Es poden enllaçar les diferents tirades. També amb cura es pot desgrimpar.

Vies obertes per: Escaladors del CES, Centre Excursionista de la Segarra: Jordi, Jaume, Pepe, Tomàs i Joan Marc

Podeu trobar més informació: http://muntanyapergaudir.blogspot.com/2020/10/obertura-vies-les-bessones-sant-llorenc.html

Per obtenir el track de les Vies Bessones:

PEDRAFORCA: VIA PANY

ESPORTIVA DE LA RIBA: PLAQUES DEL NAS - PARETS DELS ROIXELLS (DRETA)