REFUGI DE PIRATES: L'AVI TREPADOR

Sortint de la segona tirada
El dia era ventós i com els vells pirates hem decidit amagar-nos en una cala segura on poder escalar protegits. No hi ha com la paret de la Codolosa de Collbató. Hem triat la via de l'Avi Trepador que ens ha deixat molt bon gust de boca, ideal per cremar els torrons de Nadal. Nom de la via molt ben pensat. Ara només faltaria que els que tenim canes tinguéssim preferència per agafar-la ja que en la paret de la Codolosa veig que hi ha moltes cues.
1ra tirada (IV - IV+ - 30 metres - 6 assegurances): Damunt tenim la placa característica de la via (segon llarg) i ara l'anem a buscar amb una certa tendència a la dreta (III) fins arribar a un mur. Anem a buscar un arbust (IV) el proper pas és de IV+ i cal una mica de decisió. Arribem a una terrassa on agafem un diedre (IV+) que ens duu a una repisa on fem reunió.
2n tirada (V- IV+ - 25 metres - 5 espits i 2 pitons): És un llarg molt bonic, així que a fruir-lo. Sortim per la dreta (V) i pugem fins una entosta (on hi ha els dos pitons prou proper), fem una bavaresa invertida vorejant la entosta per l'esquerra i tirem amunt (IV+).
Pas finet del tercer llarg.
3ra tirada (IV+ - V - V - 30 metres - 6 assegurances): Sortim per la dreta per un pas que
sembla més difícil del que és en realitat (IV+) doncs hi ha bon canto. Pugem per una placa que a la part superior s'adreça i té menys preses (V). Sortim a una terrassa. I sorpresa. Damunt tenim un altre tram de paret dret que cal escalar... segurament podríeu sortir caminant però veniu a escalar, així que amunt. És un pas exigent (V), en algun lloc he vist V+, però val a dir que per l'esquerra es pot fer amb més facilitat però les xapes et queden una mica a contramà.
Primer llarg.
Hem fet 3 ràpels per la paret seguint les reunions de la pujada encara que hem llegit que hi ha gent que marxa caminant però crec que fan força volta. Amb una corda de 60 metres es podria fer els 3 ràpels. L'últim justet però es podria fer, encara que es pot empalmar algun ràpel amb cordes més llargues però ens feia una mica de por que no es líés la corda amb els arbustes i hem preferit anar poc a poc i pair bé.
Ens situem a l'àrea de pic-nic de l'ermita de la Salut, en el camí de la cova del Salnitre i prenem un sender que puja per la torrentera que ens duu al peu de la paret (10 min.).
Per orientar-nos bé podem mirar la foto que trobarem a l'entrada de la via Joans's també a la Codolosa.

Sortint de la via, al fons l'aparcament.
Dificultat: V
Material: 7 cintes exprés i reunions (encara que moltes ressenyes diuen 10 cints).
Roca: Conglomerada. Molt bona.
Orientació: Sud. Ideal matins d'hivern i tardes d'estiu. Així com dies amb vent del nord.
Via oberta per J. Santacana en solitari 2002.

1. Aquest passat diumenge la vaig fer, primera via llarga que feia! No vam tenir temps a fer l'últim llarg però em va agradar. Només comentar que considero que està poc xapada, sobretot el primer llarg, hi ha trossos que si caus per qualsevol motiu et pots fer molt de mal, encara que l'escalada sigui fàcil...