COMBINACIÓ ÍNTIMA A LA PARET DE LA FORMIGUERA

Superat el tram de V+
La Combinació Íntima no és una nova via a la Formiguera, sinó una combinació de diferents llargs de vies de l'extrem més a ponent de la paret. La veritat és que al final ens va sorprendre trobar-nos una mescladissa tant interessant que permet arribar fins al darrer llarg de la via dels 50 del Gutí sense estar "petats" i fer aquest meravellós llarg amb els braços integres.  Ànims i fruir-la!!!
1ra tirada: IV - V - 25 metres - 5 parabolts. Comencem amb la via de l'Aberroncho i fem el seu primer llarg.
Primer pas per l'Aberroncho
Comença en una marcada canal a l'extrem de ponent de la paret de la Formiguera. A l'esquerra només queda la via de los 50 del Gutí, a tocar, i la via de l'Oscar, ben lluny, i la ferrata de Cagate Lorito. Anem caminant per la canal (al matí ombra) fins trobar el primer parabolt.
Les tres primeres assegurances segueixen la canal (IV). Arribem a una panxa que escalem per la dreta. Més a la dreta podríem anar caminant però per això ja podríem quedar-nos a casa.
2na tirada: IV- - 35 metres - 2 parabolts i 2 ponts de roca. Estem en la reunió de l'Aberroncho però uns metres per sota comença la via Ester que ara seguirem. L'Aberroncho se'n va a la dreta mentre que nosaltres seguim una mena de contrafort. Primer cal anar a buscar un parabolt que està situat a l'esquerra (dos metres en línia recta) i pujar, fins un altre parabolt que està una mica allunyat, però la dificultat (IV-) tampoc obliga a més. Pujant dos ponts de roca que aprofitem.
Arribem a la reunió de la via Ester (6a+) i de la variant de la Joe Bonamassa (6b) que aprofitem però no anem amunt sinó que anem caminant uns 8 metres a l'esquerra fins trobar l
Pas més exigent de la via

a tercera reunió de la via de los 50 del Guti.
3ra tirada: V+ - V -IV+ - 30 metres - 7 parabolts. Seguim la quarta tirada de la via de los 50 del Guti. Escalem un mur dret i on les preses, que hem vist al peu de reunió, màgicament han desaparegut en arribar-hi nosaltres. Hi ha algun moviment de 6a. Tirem a l'esquerra fins arribar a una fissura. Ja h
em fet el més dur de la tirada (V+ en global). Hi ha una raquítica savina que ens indica la continuació, passem per l'esquerra (V) i ara ens toca gaudir pujant una placa amb forats i adherència (IV+).
Inici de la segona tirada
Totes les reunions estan equipades per rapelar però resulta més interessant seguir un corriol que ens duu fins al sender de la via ferrata que ens port al camí vell a Vilanova de la Sal que prenem per la dreta fins sortir a la via del tren. Uns metres abans hi ha un baixador que ens permet passar per sota del ferrocarril, si no baixa molta aigua. Seguim el camí fins l'aparcament on hem deixat el vehicle (25 min.).
Sortim de Sant Llorenç de Montgai cap a Camarasa, als 300 metres, passat el restaurant de l'Isard, prenem un trencall que surt a l'esquerra i arribem a l'aparcament.
En l'extrem de l'aparcament surt un sender ben marcat. Cartell de la ferrata Cagate lorito que seguirem una bona estona.
Als 3 min. deixem el camí principal i agafem un trencall a l'esquerra que travessa el rierol. Ens endinsem pel barranc Fondo. A la dreta ja tenim l'extrem est de la paret de la Formiguera.
9 min. Travessem la via del tren.
12 min. Arribem al peu de la via Normal de la Formiguera. Una munió de vies surten als dos extrems, especialment a l'esquerra: Sortida directa de la via normal, Memòria selectiva, via dels Jesusos (altrament dita Savina Wall), la via del Barbes ...continuem pel senderó de la ferrata.
El camí comença a baixar i, poc després, abandonem el camí per agafar un corriol, a la dreta, que mena a una petita canal. A l'esquerra s'inicia la via dels 50 del Guti. Anem per dins de la canal a buscar l'inici de la via Aberroncho (17 min.).

Dificultat: V+
Material: 7 cintes exprés i reunions.
Roca: Calcaria. Bona en general.
Feia dies que ens voltava pel cap però la vam traginar en Lluís Olóndriz i en Joan Ramon Segura el dia 5 de maig de 2013.