COMBINACIÓ ÍNTIMA A LA PARET DE LA FORMIGUERA
![]() |
Superat el tram de V+ |

Descripció de la via:
1ra tirada: IV - V - 25 metres - 5 parabolts. Comencem amb la via de l'Aberroncho i fem el seu primer llarg.
![]() |
Primer pas per l'Aberroncho |
Les tres primeres assegurances segueixen la canal (IV). Arribem a una panxa que escalem per la dreta. Més a la dreta podríem anar caminant però per això ja podríem quedar-nos a casa.

Arribem a la reunió de la via Ester (6a+) i de la variant de la Joe Bonamassa (6b) que aprofitem però no anem amunt sinó que anem caminant uns 8 metres a l'esquerra fins trobar l
![]() |
Pas més exigent de la via |
a tercera reunió de la via de los 50 del Guti.
3ra tirada: V+ - V -IV+ - 30 metres - 7 parabolts. Seguim la quarta tirada de la via de los 50 del Guti. Escalem un mur dret i on les preses, que hem vist al peu de reunió, màgicament han desaparegut en arribar-hi nosaltres. Hi ha algun moviment de 6a. Tirem a l'esquerra fins arribar a una fissura. Ja h
em fet el més dur de la tirada (V+ en global). Hi ha una raquítica savina que ens indica la continuació, passem per l'esquerra (V) i ara ens toca gaudir pujant una placa amb forats i adherència (IV+).
Descens:
![]() |
Inici de la segona tirada |

Sortim de Sant Llorenç de Montgai cap a Camarasa, als 300 metres, passat el restaurant de l'Isard, prenem un trencall que surt a l'esquerra i arribem a l'aparcament.
Aproximació:
En l'extrem de l'aparcament surt un sender ben marcat. Cartell de la ferrata Cagate lorito que seguirem una bona estona.

9 min. Travessem la via del tren.
12 min. Arribem al peu de la via Normal de la Formiguera. Una munió de vies surten als dos extrems, especialment a l'esquerra: Sortida directa de la via normal, Memòria selectiva, via dels Jesusos (altrament dita Savina Wall), la via del Barbes ...continuem pel senderó de la ferrata.
El camí comença a baixar i, poc després, abandonem el camí per agafar un corriol, a la dreta, que mena a una petita canal. A l'esquerra s'inicia la via dels 50 del Guti. Anem per dins de la canal a buscar l'inici de la via Aberroncho (17 min.).
FITXA TÈCNICA
Dificultat: V+
Desnivell: 90 metres.
Temps d'aproximació: 17 min.
Temps de descens: 25 min. Grau d'exposició: Baix.
Material: 7 cintes exprés i reunions.
Roca: Calcaria. Bona en general.
Orientació: Sud.
Feia dies que ens voltava pel cap però la vam traginar en Lluís Olóndriz i en Joan Ramon Segura el dia 5 de maig de 2013.
VIES DE LA FORMIGUERA DEL BLOC:
Formiguera central (esquerra a dreta, mirant la paret):
via de los Chichos, via Aberroncho,, Via la Colà, Via del Barbes, via dels Jesusos o Savina Wall, via Memòria Selectiva, via Normal, via Normal amb sortida directa, variant Indecisa, via del Pep, via Martinetti,
(abans de la via) Via CATEFER
Formiguera est (esquerra a dreta mirant la paret):
Via de Hijos de Palau, via el Niño de los Peines, Bob Esponja,
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada