COMBINACIÓ ÍNTIMA A LA PARET DE LA FORMIGUERA
|  | 
| Superat el tram de V+ | 
 La Combinació Íntima no és una nova via a la Formiguera, sinó una combinació de diferents llargs de vies de l'extrem més a ponent de la paret. La veritat és que al final ens va sorprendre trobar-nos una mescladissa tant interessant que permet arribar fins al darrer llarg de la via dels 50 del Gutí sense estar "petats" i fer aquest meravellós llarg amb els braços integres.  Ànims i fruir-la!!!
La Combinació Íntima no és una nova via a la Formiguera, sinó una combinació de diferents llargs de vies de l'extrem més a ponent de la paret. La veritat és que al final ens va sorprendre trobar-nos una mescladissa tant interessant que permet arribar fins al darrer llarg de la via dels 50 del Gutí sense estar "petats" i fer aquest meravellós llarg amb els braços integres.  Ànims i fruir-la!!!
Descripció de la via:
1ra tirada: IV - V - 25 metres - 5 parabolts. Comencem amb la via de l'Aberroncho i fem el seu primer llarg.
|  | 
| Primer pas per l'Aberroncho | 
Les tres primeres assegurances segueixen la canal (IV). Arribem a una panxa que escalem per la dreta. Més a la dreta podríem anar caminant però per això ja podríem quedar-nos a casa.
 2na tirada: IV- - 35 metres - 2 parabolts i 2 ponts de roca. Estem en la reunió de l'Aberroncho però uns metres per sota comença la via Ester que ara seguirem. L'Aberroncho se'n va a la dreta mentre que nosaltres seguim una mena de contrafort. Primer cal anar a buscar un parabolt que està situat a l'esquerra (dos metres en línia recta) i pujar, fins un altre parabolt que està una mica allunyat, però la dificultat (IV-) tampoc obliga a més. Pujant dos ponts de roca que aprofitem.
2na tirada: IV- - 35 metres - 2 parabolts i 2 ponts de roca. Estem en la reunió de l'Aberroncho però uns metres per sota comença la via Ester que ara seguirem. L'Aberroncho se'n va a la dreta mentre que nosaltres seguim una mena de contrafort. Primer cal anar a buscar un parabolt que està situat a l'esquerra (dos metres en línia recta) i pujar, fins un altre parabolt que està una mica allunyat, però la dificultat (IV-) tampoc obliga a més. Pujant dos ponts de roca que aprofitem.Arribem a la reunió de la via Ester (6a+) i de la variant de la Joe Bonamassa (6b) que aprofitem però no anem amunt sinó que anem caminant uns 8 metres a l'esquerra fins trobar l
|  | 
| Pas més exigent de la via | 
a tercera reunió de la via de los 50 del Guti.
3ra tirada: V+ - V -IV+ - 30 metres - 7 parabolts. Seguim la quarta tirada de la via de los 50 del Guti. Escalem un mur dret i on les preses, que hem vist al peu de reunió, màgicament han desaparegut en arribar-hi nosaltres. Hi ha algun moviment de 6a. Tirem a l'esquerra fins arribar a una fissura. Ja h
em fet el més dur de la tirada (V+ en global). Hi ha una raquítica savina que ens indica la continuació, passem per l'esquerra (V) i ara ens toca gaudir pujant una placa amb forats i adherència (IV+).
Descens:
|  | 
| Inici de la segona tirada | 
 Accés:
Accés:Sortim de Sant Llorenç de Montgai cap a Camarasa, als 300 metres, passat el restaurant de l'Isard, prenem un trencall que surt a l'esquerra i arribem a l'aparcament.
Aproximació:
En l'extrem de l'aparcament surt un sender ben marcat. Cartell de la ferrata Cagate lorito que seguirem una bona estona.
 Als 3 min. deixem el camí principal i agafem un trencall a l'esquerra que travessa el rierol. Ens endinsem pel barranc Fondo. A la dreta ja tenim l'extrem est de la paret de la Formiguera.
Als 3 min. deixem el camí principal i agafem un trencall a l'esquerra que travessa el rierol. Ens endinsem pel barranc Fondo. A la dreta ja tenim l'extrem est de la paret de la Formiguera.9 min. Travessem la via del tren.
12 min. Arribem al peu de la via Normal de la Formiguera. Una munió de vies surten als dos extrems, especialment a l'esquerra: Sortida directa de la via normal, Memòria selectiva, via dels Jesusos (altrament dita Savina Wall), la via del Barbes ...continuem pel senderó de la ferrata.
El camí comença a baixar i, poc després, abandonem el camí per agafar un corriol, a la dreta, que mena a una petita canal. A l'esquerra s'inicia la via dels 50 del Guti. Anem per dins de la canal a buscar l'inici de la via Aberroncho (17 min.).
FITXA TÈCNICA
Dificultat: V+
Desnivell: 90 metres. 
Temps d'aproximació: 17 min.
Temps de descens: 25 min. Grau d'exposició: Baix.
Material: 7 cintes exprés i reunions.
Roca: Calcaria. Bona en general.
Orientació: Sud.
Feia dies que ens voltava pel cap però la vam traginar en Lluís Olóndriz i en Joan Ramon Segura el dia 5 de maig de 2013.
VIES DE LA FORMIGUERA DEL BLOC:
Formiguera central (esquerra a dreta, mirant la paret):
via de los Chichos, via Aberroncho,, Via la Colà, Via del Barbes, via dels Jesusos o Savina Wall, via Memòria Selectiva, via Normal, via Normal amb sortida directa, variant Indecisa, via del Pep, via Martinetti,
(abans de la via) Via CATEFER
Formiguera est (esquerra a dreta mirant la paret):
Via de Hijos de Palau, via el Niño de los Peines, Bob Esponja,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada